REKLAMA

Nowe segmenty Neuki mają znacząco zwiększyć wynik netto w perspektywie 3 lat

2015-11-12 14:54
publikacja
2015-11-12 14:54

Strategia Neuki zakłada, że nowe segmenty działalności grupy, tj. przychodnie, badania kliniczne i telemedycyna przyniosą znaczący pozytywny wpływ na wynik netto grupy w perspektywie trzech lat - podała spółka w prezentacji.

Przedstawiciele spółki nie sprecyzowali jaki poziom wpływu na zysk oceniają jako "znaczący". Nie poinformowali również czy i jakie dodatkowe nakłady finansowe grupa planuje ponieść w związku z rozwojem nowych segmentów.

Strategia Neuki zakłada, że rozwój segmentów dedykowanych pacjentowi pozwoli na uzyskanie synergii: budowy relacji z pacjentem; rozwoju portfolio produktów i usług; promocji i sprzedaży pomiędzy kanałami, produktami i usługami; oraz współpracy z producentami.

Po trzech kwartałach nowe segmenty działalności dodały grupie 12 mln zł przychodów i 0,8 mln zł zysku netto.

PRZYCHODNIE

W grupie Neuca jest obecnie 14 przychodni działających w sześciu województwach. Spółka ocenia, że ta sieć zapewnia zasięg 50 tys. pacjentów z koncentracją na podstawowej opiece zdrowotnej.

Docelowy budżet inwestycji w przychodnie został określony na 30 mln zł w latach 2014-2015. Dotychczas Neuca wydała na przejęcia przychodni ok. 16 mln zł.

Przez trzy kwartały 2015 r. przychodnie wygenerowały 9,5 mln zł przychodów dla grupy.

Neuca przejęła również spółkę Mediporta, producenta systemu elektronicznej dokumentacji medycznej dla przychodni POZ.

Powołując się na szacunki firmy PMR, Neuca szacuje wartość rynku POZ na 7,7 mld zł.

BADANIA KLINICZNE I TELEMEDYCYNA

Badaniami klinicznymi w ramach grupy Neuca zajmują się trzy przejęte spółki: Clinport, Medica Pro Familia i BioScience. Zapewniają one dostęp do 7 ośrodków w Polsce i uczestniczą w 120 badaniach klinicznych.

Przychody grupy Neuca w tym segmencie po trzech kwartałach wyniosły 2,5 mln zł.

Strategia Neuki zakłada koncentrację na najbardziej rentownym modelu działalności, czyli SMO (site management organization), czyli podwykonawstwa dla firm CRO (contract research organization), które prowadzą badanie na zlecenie sponsora.

PMR szacuje wartość krajowego rynku badań klinicznych na 1 mld zł przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 3-4 proc.

Neuca przejęła w 2015 r. spółkę Diabdis, pracującą nad urządzeniem do monitorowania cukrzycy. Komercjalizacja produktu planowana jest na 2016 r.

"Na przejęcia spółek z segmentu badań klinicznych i telemedycyny wydaliśmy podobną kwotę do tej, którą wydaliśmy na przychodnie" - powiedział na konferencji Piotr Sucharski, prezes Neuki. (PAP)

mj/ jtt/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki