Od końca września wzrosną opłaty za korzystanie z karty wielowalutowej XTB. Jak dowiedzieli się w ostatnich dniach klienci fintechu, wprowadzone zostaną również limity, po których przekroczeniu transakcje nie dojdą do skutku.


W ostatnich dniach klienci XTB otrzymali od brokera maile z informacją o zmianach dotyczących opłat i limitów karty wielowalutowej dostępnej w ramach usługi wirtualnych portfeli. Jak mogli przeczytać:
"W najbliższych dniach DiPocket UAB, dostawca wielowalutowego portfela elektronicznego, wyśle wiadomość e-mail z zaktualizowanym regulaminem, wprowadzającym opłaty za przewalutowanie i zasady ich naliczania.
Zobacz także
Od 28 września 2025 r. wszystkie transakcje wymagające będą obciążone dodatkową opłatą, zgodnie z nową tabelą opłat."
Po zmianach przewalutowanie podczas płatności kartą w tygodniu zostanie obciążone prowizją w wysokości 0,5%. Taka sama operacja wykonana w weekend będzie kosztowała 0,8%.
Od 28 września dzienny i miesięczny limit zakupów przy użyciu karty wielowalutowej w XTB będzie wynosił 50 000 EUR, a roczny 150 000 EUR.
Maksymalne dzienne i miesięczne wypłaty gotówki nie będą mogły przekroczyć 1500 EUR, a w ciągu roku 5000 EUR.
Przelewy oraz transfery wewnętrzne zostaną objęte limitem 10 000 EUR dziennie i miesięcznie oraz 50 000 EUR rocznie.
Jak dowiedzieliśmy się od XTB, po przekroczeniu wskazanych limitów, transakcje nie dojdą do skutku. Klienci będą o tym informowani poprzez odpowiedni komunikat w eWallet dostępny w aplikacji brokera.
Wakacje od opłat się skończyły
Wielowalutowe karty XTB dotarły do Polski pod koniec stycznia tego roku i ma początku umożliwiały korzystanie z siedmiu walut. Z czasem ich wachlarz został poszerzony, a w drugiej połowie marca fintech zrezygnował z prowizji od wymiany walut w ramach usługi, aby przyciągnąć w ten sposób nowych klientów.
- Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie XTB, dotyczącego zwyczajów podróżowania Polaków, wynika, że niemal 77% respondentów odczuwa satysfakcję, gdy udaje im się znaleźć okazje na oszczędności związane z podróżą. Właśnie dlatego, w okresie od drugiej połowy marca do drugiej połowy września, zdecydowaliśmy się zrezygnować z prowizji za przewalutowanie w eWallet dostępnym w aplikacji XTB - poinformowało nas biuro prasowe spółki.
- Od 28 września wracamy do standardowej stawki przewalutowania, która od lat obowiązuje również na naszej platformie inwestycyjnej. Mimo przywrócenia prowizji, nasza oferta pozostaje jedną z najbardziej konkurencyjnych na rynku. Wierzymy, że okres bezprowizyjnego przewalutowania pozwolił użytkownikom lepiej poznać możliwości eWallet w XTB. Co więcej, jeszcze w tym roku planujemy wdrożyć kolejne nowości, dzięki którym eWallet stanie się najatrakcyjniejszym rozwiązaniem płatniczym dla inwestorów - dodała spółka w komentarzu dla Bankier.pl
Kwartalne wyniki XTB
31 lipca po zakończeniu sesji XTB przedstawiło wyniki za pierwszą połowę roku. Jak poinformował broker do grona jego klientów dołączyło w tym czasie 361 600 nowych użytkowników, co stanowiło wzrost o 55% rdr. Liczba aktywnych klientów wzrosła do rekordowego poziomu 853 900. Skonsolidowane przychody osiągnęły rekordowy poziom 1,16 mld zł (+23,8% rdr), zysk netto wyniósł 410,1 mln zł (-11,4 rdr.).
- Zgodnie zapowiedziami, wzrosły również koszty działalności operacyjnej, które w I półroczu br. przekroczyły 608 mln zł. Zwiększony poziom kosztów wynikał głównie z wyższych nakładów na kampanie marketingowe, wyższych kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych związanych ze wzrostem zatrudnienia oraz wyższych kosztów prowizji, wynikających z większych kwot zapłaconych dostawcom usług płatniczych - poinformowało XTB.
MM


















