Duńska sieć Søstrene Grene zapowiada wejście na polski rynek. Firma planuje otworzyć pierwsze sklepy w 2026 roku. Wchodzi w segment, w którym działają Ikea, Home&You i Flying Tiger.


Duńska marka Søstrene Grene zapowiada ekspansję na rynek polski. Firma planuje otworzyć pierwsze sklepy w naszym kraju w 2026 roku, a działania te są częścią szerszej strategii rozwoju sieci w Europie. Søstrene Grene posiada już ponad 330 sklepów, m.in. w Skandynawii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.
Marka specjalizuje się w sprzedaży artykułów do domu i codziennego użytku. Jej oferta obejmuje m.in. meble, dekoracje, tekstylia, akcesoria biurowe, produkty DIY, a także kosmetyki i artykuły pielęgnacyjne. Produkty wyróżniają się charakterystycznym dla Skandynawii minimalistycznym wzornictwem oraz umiarkowanymi cenami. Firma stawia na przystępność i estetykę, co pozycjonuje ją jako potencjalnego konkurenta dla takich sieci jak Ikea, Home&You czy Flying Tiger.


Søstrene Grene planuje otwierać sklepy zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach dużych miast. Takie podejście ma pozwolić na dotarcie do szerokiej grupy konsumentów, szczególnie tych, którzy poszukują atrakcyjnych cenowo produktów o dobrym designie. Przedstawiciele firmy przyznają, że dostrzegają w Polsce duży potencjał zakupowy, ale jednocześnie mają świadomość konkurencyjności rynku i konieczności dostosowania oferty do lokalnych oczekiwań.
Dyrektor generalny Mikkel Grene w rozmowie z portalem dlahandlu.pl podkreśla, że Polska jest dla firmy „dużym rynkiem detalicznym”, a plany ekspansji obejmują także inne kraje Europy Zachodniej, w tym Włochy. W rozmowie z mediami zwrócił uwagę, że celem sieci jest nie tylko zwiększanie liczby placówek, ale także umacnianie pozycji marki na każdym z lokalnych rynków.
Oprac. DF