
Rozwinięta została koncepcja kabiny przesuniętej do przodu nadwozia (cab-forward), przenosząc szybę czołową i tablicę rozdzielczą jeszcze bardziej ku przodowi, co dodatkowo wpłynęło na powiększenie przestrzeni we wnętrzu. Dzięki temu odległość pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami wzrosła o 45 mm - do 880 mm.
Pasażerowie podróżujący z tyłu korzystają z modułowych siedzeń z regulacją położenia, które można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 150 mm. Mechanizm regulacji, podporządkowany dostrzegalnej w całej kabinie koncepcji łatwości obsługi, pozwala bez trudu zmienić ustawienie niezależnie dla lewej i prawej strony kanapy dzielonej w proporcji 60/40. Co więcej, oparcia tylnych siedzeń mają regulację kąta pochylenia w zakresie 10 stopni, także niezależnie dla prawej i lewej strony kanapy.
Opracowany przez Toyotę system Easy Flat umożliwia uzyskanie w nowym Yarisie płaskiej podłogi po złożeniu tylnych siedzeń. Rozwiązanie wywodzi się ze stosowanego w Corolli Verso systemu Easy Flat-7 i umożliwia złożenie siedzeń w czasie o 65% krótszym niż w starszej generacji modelu Yaris. Zastosowanie systemu Easy Flat pozwoliło również na powiększenie użytecznej przestrzeni załadunkowej, ponieważ siedziska pozostają schowane pod oparciami i nie ustawia się ich za oparciami przednich foteli, jak w typowych rozwiązaniach. Ponadto, tylne siedzenia można złożyć nie wyjmując zagłówków również wtedy, gdy przednie fotele są przesunięte do skrajnego tylnego położenia. Innym pomysłowym rozwiązaniem jest np. umieszczenie dźwigni składania siedzeń w górnej części oparcia, dzięki czemu użytkownik może złożyć kanapę od strony bagażnika. To kolejne znaczące usprawnienie w porównaniu z wycofywanym z produkcji modelem Yaris.
Najmniejsza jednostka napędowa do nowego Yarisa ma pojemność 1.0 litra, trzy cylindry i układ zmiany faz rozrządu VVT-i. Zasilana jest benzyną i osiąga moc 69 KM (51kW) przy 6000 obr/min oraz moment 93Nm przy 3600 obr/min. Silnik benzynowy 1.3 VVT-i, dostępny również w obecnie produkowanym modelu, rozwija moc 87 KM (64kW) przy 6000 obr/min oraz moment 121Nm przy 4200 obr/min. Ostatni w gamie, wprowadzony pierwotnie do Corolli silnik Diesla D-4D 90 o pojemności 1.4 litra, osiąga 90 KM (66kW) mocy przy 3600 obr/min i 190Nm w zakresie 1800-3000 obr/min. Standard wyposażenia stanowi mechaniczna skrzynia 5-biegowa, natomiast opcjonalnie - niezależnie od wersji silnikowej - dostępna jest nowoczesna zautomatyzowana skrzynia 5-biegowa M-MT (Multi-mode Manual Transmission).