REKLAMA
ZAPISZ SIĘ

Niezbyt udany debiut Kuboty na giełdzie. Spółka zdradza swoje plany

2022-11-21 16:18
publikacja
2022-11-21 16:18

Spółka obuwniczo-odzieżowa Kubota planuje dywersyfikację dostaw, aby mieć alternatywę w łańcuchu zaopatrzenia i chce skupić się na e-commerce i marketplace - powiedziała PAP Biznes prezeska Alina Sztoch. Kubota planuje również wprowadzenie ekologicznych klapków do oferty.

Niezbyt udany debiut Kuboty na giełdzie. Spółka zdradza swoje plany
Niezbyt udany debiut Kuboty na giełdzie. Spółka zdradza swoje plany
/ Kubota

"Biorąc pod uwagę sytuację z poprzednich dwóch lat, głównie związaną z lockdownami, chcemy mieć alternatywę w łańcuchu dostaw. Mowa o Wietnamie, gdzie nie ma cła na importowane produkty i Turcji" - powiedziała PAP Biznes Alina Sztoch po debiucie spółki na NewConnect.

"Stawiamy również na e-commerce i rozwój naszego sklepu online, ale też na współpracę z marketplace, bo w nich branża widzi przyszłość. Potwierdzają to też zachowania konsumentów, którzy lubią kupować na markeplace" - dodała.

Spółka ma również zamiar wycofać się z prowadzenia sklepów stacjonarnych. Jak powiedziała Sztoch, fizyczne sklepy zostały otwarte testowo i chociaż miały współczynnik konwersji na poziomie 50 proc., to spółka woli skupiać się na e-commerce i marketplace.

"Nadal chcemy powiększać przychody. Jesteśmy młodą spółką, ale widzimy, że w Polsce możemy zrobić jeszcze wiele. Najlepiej pokazują to nasze systematyczne wzrosty przychodów, niedługo przebijemy barierę 20 mln zł, a nasza poprzeczka na polskim rynku jest położona zdecydowanie wyżej" - powiedziała Alina Sztoch.

W trakcie trzech kwartałów 2022 roku Kubota uzyskała ponad 19,4 mln zł przychodów w porównaniu do 9,9 mln zł za cały rok 2021.

Sztoch poinformowała również, że klapki dalej będą najważniejszym produktem w sprzedaży, ale liczy na delikatną dywersyfikację przychodów ze wskazaniem na odzież i skarpety.

"Klapki zawsze będą główną podstawą naszej działalności i to się nie zmieni. Teraz to jest 85 proc. przychodów, ale chcemy, żeby kilka proc. rocznie spadało na rzecz skarpet i odzieży - mamy w tym segmencie świetne marże" - powiedziała.

"Mamy dynamiczny przyrost w sprzedaży klapków spersonalizowanych. Widzimy w tym dziale duży potencjał, dlatego z tym kanałem wiążemy przyszłość. Do tej pory nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu z rynku w tym segmencie. Po spersonalizowane produkty zgłasza się do nas dużo zagranicznych firm" - dodała.

Kubota przygotowuje się do wprowadzenia do swojej oferty ekologicznych klapków.

"Chcemy do naszej oferty dodać ekologicznego klapka. W tym momencie robimy przegląd technologii. Zakładamy, że uda się dodać ekoklapka do oferty. Obecnie testujemy rozwiązanie oparte na glonach, dostaliśmy pierwsze próbki i jesteśmy dobrej myśli" - powiedziała prezes.

"Oczywiście jeżeli rynek to zaakceptuje. Klienci mówią, że chcą ekologicznych produktów, więc zakładam, że będą w stanie zapłacić więcej za eko-klapka" - dodała.

Kurs akcji spółki Kubota spadł w poniedziałek w debiucie na NewConnect o 23,08 proc. do 10 zł. Około godz. 16 akcje spółki zniżkowały o 18,46 proc. do 10,60 zł.

Maciej Białobrzeski 

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Tanie konto firmowe bez ograniczeń czasowych

Tanie konto firmowe bez ograniczeń czasowych

Komentarze (3)

dodaj komentarz
dolar36
no cóż eko klapka wyszła eko klapa
tomitomi
a , może walonki na zimę ???
ivankrakow
Klapki wyszły z mody, trzeba inwestować w sandały!!

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki