Nie wszystkie banki proponują usługę mobilnego doradcy - wynika z analizy Bankier.pl. Co może załatwić u takiego pracownika klient firmowy?
Wydawać by się mogło, że w dobie cyfryzacji wszystkie czynności bankowe można już załatwić nie wychodząc z domu. Nic bardziej mylnego. Szczególnie jeśli jest się przedsiębiorcą. Tacy klienci tylko w nielicznych sytuacjach mogą liczyć na obsługę całkowicie online. Jak pisaliśmy w artykule "Kredyt przez internet dla firmy to mission impossible", otrzymanie kredytu online jest możliwe wyłącznie w kilku bankach. Idąc tym tropem zapytaliśmy instytucje, co można w takim razie załatwić za pośrednictwem doradcy mobilnego. Odpowiedź nie napawa optymizmem. Otóż okazuje się, że nie we wszystkich bankach można w ogóle liczyć na taką obsługę.


W którym banku skorzystamy z usług mobilnego doradcy?
Stanowiska doradcy mobilnego nie posiada m.in. BOŚ Bank, SGB-Bank czy Santander Bank. Choć ten ostatni prowadzi obecnie pilotaż obsługi klientów przez zdalnych doradców firmowych, umożliwiający kontakt za pomocą telefonu czy komputera.
Taką usługę oferują z kolei: Bank Millennium. Pekao, BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole, Idea Bank, ING Bank Śląski, PKO BP, Nest Bank i Raiffeisen Polbank.
Co można załatwić za pośrednictwem doradcy mobilnego?
Mobilni doradcy to idealne rozwiązanie dla klientów, którzy chcą efektywniej zarządzać swoim czasem. To oni decydują, w jakim momencie oraz miejscu mogą spotykać się z przedstawicielem banku, który przedstawi ofertę, jak i pomoże otworzyć rachunek bieżący czy zawnioskować o kredyt.
Usługi realizowane przez mobilnego doradcę |
||
---|---|---|
Bank |
Czy jest doradca mobilny? |
Co można załatwić u doradcy mobilnego? |
Bank Millennium |
tak |
złożenie wniosku o kredyt, leasing, limit w rachunku bieżącym, otwarcie konta firmowego |
Bank Pekao |
tak |
czynności związane z obsługą rachunku i kredytu |
BGŻ BNP Paribas |
tak |
zawarcie umowy o rachunek, złożenie wniosku o kredyt, podpisanie umowy o finansowanie |
BOŚ Bank* |
nie |
n/d |
Credit Agricole |
tak |
podpisanie umowy o otwarcie rachunku firmowego, podpisanie umowy kredytowej |
Idea Bank |
tak |
otwarcie rachunku, podpisanie umowy kredytowej |
ING Bank Śląski |
tak |
czynności związane zarówno z otwarciem nowego rachunku oraz jego prowadzeniem, złożeniem wniosku kredytowego |
Nest Bank |
tak |
złożenie wniosku o kredyt, przedstawienie oferty, podpisanie umowy kredytowej |
PKO BP | tak | przedstawienie oferty, wszystkie czynności związane z obsługą rachunku m.in. złożenie wniosku o otwarcie rachunku, wydanie karty, bankowość elektroniczną, złożenie wniosku o kredyt, podpisanie umów kredytowych |
Raiffeisen Polbank** |
tak |
wszystkie czynności związane z obsługą rachunku, mi.in. złożenie wniosku o kartę, bankowość internetową, bankowość telefoniczną, zawnioskować o kredyt |
Santander Bank |
nie |
n/d |
SGB-Bank |
nie |
n/d |
* w przypadku niektórych transakcji, na prośbę klientów sprzedawcy spotykają się z nimi w siedzibie klienta, ** usługi przejęte przez BGŻ BPN Paribas, |
Doradcy mobilni mogą pomóc wykonać niemal każdą dyspozycję, oprócz transakcyjnych, tj. złożyć wniosek o:
-
kredyt,
-
leasing,
-
limit w rachunku bieżącym,
-
otwarcie konta firmowego.
Przykładowo w PKO BP każdy przedsiębiorca będący klientem Centrum Bankowości Przedsiębiorstw (CPR) posiada indywidualnego doradcę. Jednak w większości banków nawet jeśli istnieje stanowisko mobilnego doradcy, nie jest on przypisany do konkretnego przedsiębiorcy, w związku z czym nie przybędzie od razu na każde zawołanie klienta. – W ING Banku Śląskim przedsiębiorcy mają możliwość spotkania się z mobilnym specjalistą z banku. Dotyczy to nawiązania współpracy z bankiem, jak i rozwijania dotychczasowej relacji przez obecnych klientów. Dla przedsiębiorców z obszaru mikro i małych firm nie stosujemy rozwiązania z dedykowanym opiekunem, klienci mogą liczyć na wsparcie wszystkich specjalistów – wskazuje Ewa Szerszeń z Biura Prasowego ING Banku Śląskiego.
Liczba placówek kurczy się, w mniejszych miastach już teraz jest problem z dotarciem do najbliższego oddziału. W związku z tym, jeśli banki chcą pozyskiwać nowych klientów, muszą zapewnić im komfortową obsługę. Czy to będzie doradca, gotowy przybyć na każde wezwanie, czy obsługa zdalna – nieistotne. Ważne jest, aby przedsiębiorca mógł w łatwy i szybki sposób zrealizować dyspozycje, zaciągnąć kredyt czy nawet wypowiedzieć umowę rachunku nie wychodząc z firmy.