Mobilny doradca w banku nie na każde zawołanie

Nie wszystkie banki proponują usługę mobilnego doradcy - wynika z analizy Bankier.pl. Co może załatwić u takiego pracownika klient firmowy?

Wydawać by się mogło, że w dobie cyfryzacji wszystkie czynności bankowe można już załatwić nie wychodząc z domu. Nic bardziej mylnego. Szczególnie jeśli jest się przedsiębiorcą. Tacy klienci tylko w nielicznych sytuacjach mogą liczyć na obsługę całkowicie online. Jak pisaliśmy w artykule "Kredyt przez internet dla firmy to mission impossible", otrzymanie kredytu online jest możliwe wyłącznie w kilku bankach. Idąc tym tropem zapytaliśmy instytucje, co można w takim razie załatwić za pośrednictwem doradcy mobilnego. Odpowiedź nie napawa optymizmem. Otóż okazuje się, że nie we wszystkich bankach można w ogóle liczyć na taką obsługę.

Mobilny doradca w banku - nie na każde zawołanie
Mobilny doradca w banku - nie na każde zawołanie (YAY Foto)

W którym banku skorzystamy z usług mobilnego doradcy?

Stanowiska doradcy mobilnego nie posiada m.in. BOŚ Bank, SGB-Bank czy Santander Bank. Choć ten ostatni prowadzi obecnie pilotaż obsługi klientów przez zdalnych doradców firmowych, umożliwiający kontakt za pomocą telefonu czy komputera.

Taką usługę oferują z kolei: Bank Millennium. Pekao, BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole, Idea Bank, ING Bank Śląski, PKO BP, Nest Bank i Raiffeisen Polbank.

Co można załatwić za pośrednictwem doradcy mobilnego?

Mobilni doradcy to idealne rozwiązanie dla klientów, którzy chcą efektywniej zarządzać swoim czasem. To oni decydują, w jakim momencie oraz miejscu mogą spotykać się z przedstawicielem banku, który przedstawi ofertę, jak i pomoże otworzyć rachunek bieżący czy zawnioskować o kredyt.

Usługi realizowane przez mobilnego doradcę

Bank

Czy jest doradca mobilny?

Co można załatwić u doradcy mobilnego?

Bank Millennium

tak

złożenie wniosku o kredyt, leasing, limit w rachunku bieżącym, otwarcie konta firmowego

Bank Pekao

tak

czynności związane z obsługą rachunku i kredytu

BGŻ BNP Paribas

tak

zawarcie umowy o rachunek, złożenie wniosku o kredyt, podpisanie umowy o finansowanie

BOŚ Bank*

nie

n/d

Credit Agricole

tak

podpisanie umowy o otwarcie rachunku firmowego, podpisanie umowy kredytowej

Idea Bank

tak

otwarcie rachunku, podpisanie umowy kredytowej

ING Bank Śląski

tak

czynności związane zarówno z otwarciem nowego rachunku oraz jego prowadzeniem, złożeniem wniosku kredytowego

Nest Bank

tak

złożenie wniosku o kredyt, przedstawienie oferty, podpisanie umowy kredytowej

PKO BP tak przedstawienie oferty, wszystkie czynności związane z obsługą rachunku m.in. złożenie wniosku o otwarcie rachunku, wydanie karty, bankowość elektroniczną, złożenie wniosku o kredyt, podpisanie umów kredytowych

Raiffeisen Polbank**

tak

wszystkie czynności związane z obsługą rachunku, mi.in. złożenie wniosku o kartę, bankowość internetową, bankowość telefoniczną, zawnioskować o kredyt

Santander Bank

nie

n/d

SGB-Bank

nie

n/d

* w przypadku niektórych transakcji, na prośbę klientów sprzedawcy spotykają się z nimi w siedzibie klienta,

** usługi przejęte przez BGŻ BPN Paribas,
Źródło: Bankier.pl, informacje uzyskane na podstawie ankiet wysłanych do banków

Doradcy mobilni mogą pomóc wykonać niemal każdą dyspozycję, oprócz transakcyjnych, tj. złożyć wniosek o:

  • kredyt,

  • leasing,

  • limit w rachunku bieżącym,

  • otwarcie konta firmowego.

Przykładowo w PKO BP każdy przedsiębiorca będący klientem Centrum Bankowości Przedsiębiorstw (CPR) posiada indywidualnego doradcę. Jednak w większości banków nawet jeśli istnieje stanowisko mobilnego doradcy, nie jest on przypisany do konkretnego przedsiębiorcy, w związku z czym nie przybędzie od razu na każde zawołanie klienta. – W ING Banku Śląskim przedsiębiorcy mają możliwość spotkania się z mobilnym specjalistą z banku. Dotyczy to nawiązania współpracy z bankiem, jak i rozwijania dotychczasowej relacji przez obecnych klientów. Dla przedsiębiorców z obszaru mikro i małych firm nie stosujemy rozwiązania z dedykowanym opiekunem, klienci mogą liczyć na wsparcie wszystkich specjalistów – wskazuje Ewa Szerszeń z Biura Prasowego ING Banku Śląskiego.

Liczba placówek kurczy się, w mniejszych miastach już teraz jest problem z dotarciem do najbliższego oddziału. W związku z tym, jeśli banki chcą pozyskiwać nowych klientów, muszą zapewnić im komfortową obsługę. Czy to będzie doradca, gotowy przybyć na każde wezwanie, czy obsługa zdalna – nieistotne. Ważne jest, aby przedsiębiorca mógł w łatwy i szybki sposób zrealizować dyspozycje, zaciągnąć kredyt czy nawet wypowiedzieć umowę rachunku nie wychodząc z firmy.

Katarzyna Rostkowska

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne