REKLAMA

Mieszkańcy Miasteczka Wilanów skarżą się na hałas powodowany przez tramwaje

2025-03-02 12:50
publikacja
2025-03-02 12:50

Mieszkańcy Miasteczka Wilanów z okolic Alei Rzeczypospolitej skarżą się na hałas powodowany przez przejeżdżające tramwaje. Tramwajarze pracują nad rozwiązaniami technicznymi, które mają zmniejszyć uciążliwość.

Mieszkańcy Miasteczka Wilanów skarżą się na hałas powodowany przez tramwaje
Mieszkańcy Miasteczka Wilanów skarżą się na hałas powodowany przez tramwaje
/ Tramwaje Warszawskie

Mieszkańcy skarżą się na usterki smarownic i zwrotnic świeżo oddanego do użytku tramwaju na Wilanów.

"Bezpośrednio przed oknami budynków przy Al. Rzeczypospolitej 6 i 4 od uruchomienia linii szwankują smarownice mające zapobiegać hałaśliwemu tarciu szyn o tory, w efekcie czego mieszkańcy doświadczają regularnie uciążliwego hałasu od 4.30 nad ranem do 1 w nocy" - napisała w interpelacji radna Miasto Jest Nasze Melania Łuczak.

Mieszkańcy wrócili też uwagę, że zwrotnice, które powinny działać elektronicznie, są ręcznie przestawiane przez zdezorientowanych motorniczych, co tamuje ruch innych tramwajów. Pracownicy Tramwajów Warszawskich mieli przekazać mieszkańcom, że "zostały zaplanowane niewłaściwe lub wadliwe urządzenia i problem będzie wracał, i nasilał się wraz z zimnymi miesiącami". Mówili również o tym, że zostały dobrane nieodpowiednie składy do rozwiązań przyjętych na torach.

Tramwajarze wiedzą o problemie i pracują nad rozwiązaniem.

"Zleciliśmy zewnętrznemu niezależnemu podmiotowi wykonanie pomiarów hałasu, ale te nie wykazały przekroczenia norm. Zdajemy sobie jednak sprawę, że pewne rodzaje dźwięków mogą być uciążliwe dla mieszkańców, zwłaszcza nieprzyzwyczajonych do tramwajów" - przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.

Zaznaczył, że powołano zespół ekspertów, który będzie pracował nad sposobem działania smarownic przy łukach i rozjazdach.

"Wiemy, że korekty wymagał sposób zasilania smarownic i sposób kondycjonowania (smarowania) szyn w łukach. Pracujemy nad dodatkowymi rozwiązaniami technicznymi, których celem jest zmniejszenie uciążliwości dla mieszkańców" - dodał Urbanowicz.

Rzecznik przekazał, że system sterowania ruchem na terminalu Miasteczko Wilanów to pierwsze tego typu rozwiązanie w Warszawie i motorniczowie musieli się do niego przyzwyczaić. Jednocześnie producent systemu, firma Electroline, musiała skalibrować zastosowanie rozwiązania do faktycznej, dużej intensywności ruchu.

"Po dokonaniu niezbędnego dostrojenia urządzeń system pracuje stabilnie. Od początku roku zarejestrowano trzy zdarzenia, z których najdłuższe trwało 15 minut, a żadne z nich nie zagrażało bezpieczeństwu ruchu. W tej chwili nasz Nadzór Ruchu praktycznie nie rejestruje na krańcu zdarzeń, które wpływałyby na płynność ruchu" - podkreślił Urbanowicz.(PAP)

mas/ jann/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (13)

dodaj komentarz
bhw
No cóż, Rafał w podzięce za wygrane wybory podarował im skrzypiący tramwaj. Jeszcze tylko zwęzi ulice tak, aby samochody nie mogły przejechać i będzie ekologicznie tak jak tego chciała nowa warsiafka.
dariusz1976
Im to wszystko przeszkadza! Najpierw wiatraki koło Sanktuarium, teraz elektryczne tramwaje! Oni muszą być bardzo przeciwni zielonemu głodowi, przepraszam, przejęzyczyłem się, miało być ładowi.
incitatus
Mnie od mieszkania tam by bardziej odstraszała ta wyciskarka do cytryny ze zdjęcia.
jan-kowalski
"Pracownicy Tramwajów Warszawskich mieli przekazać mieszkańcom, że "zostały zaplanowane niewłaściwe lub wadliwe urządzenia i problem będzie wracał, i nasilał się wraz z zimnymi miesiącami". Mówili również o tym, że zostały dobrane nieodpowiednie składy do rozwiązań przyjętych na torach."

Właściwie ten cytat
"Pracownicy Tramwajów Warszawskich mieli przekazać mieszkańcom, że "zostały zaplanowane niewłaściwe lub wadliwe urządzenia i problem będzie wracał, i nasilał się wraz z zimnymi miesiącami". Mówili również o tym, że zostały dobrane nieodpowiednie składy do rozwiązań przyjętych na torach."

Właściwie ten cytat wystarczy za cały komentarz do "żondów" Rafała w mieście stołecznym...
I człowiek z takimi epokowymi osiągnieciami (drugim jest kładka pieszo-rowerowa przez rzekę, po której najlepiej, żeby rowery nie jeździły, bo nawierzchnia nie taka) aplikuje na stanowisko prezydenta całego kraju. Brawo Polacy!
arzab
"szwankują smarownice mające zapobiegać hałaśliwemu tarciu szyn o tory". To jakiś polski patent z tym tarciem szyn o tory ? Może coś więcej na ten temat bo nie ogarniam.
samsza
https://www.transportszynowy.pl/Tramwaje/torytramsmarownice
_xyz
Oni chcieliby mieć stację metra i jednocześnie ogrody królewskie na swoim osiedlowym dziedzińcu.
Aspirują do mieszkańców Mokotowa czy Żoliborza, ale wielu mentalnie bliżej do Radomia.
lightning_network
Tusk zamiast obierać ziemniaki mógłby się tam przejechać jako motorniczy - wtedy to skrzypienie nagle stałoby się dla leminżych uszu dziewiątą symfonią Beethovena... ;)
chojnak
Nie po to ojciec pół sadu pod Grójcem sprzedał by teraz jego dzieciom w Wilanowie jakiś tramwaj skrzeczał od rano do wieczora. Kto mieszka bądź regularnie bywa w Warszawie ten wie, że są różne dzielnice a niektóre z nich mają status 'ludności napływowej'. Kiedyś były to Kabaty na Ursynowie, obecnie od kilku lat - Wilanów.Nie po to ojciec pół sadu pod Grójcem sprzedał by teraz jego dzieciom w Wilanowie jakiś tramwaj skrzeczał od rano do wieczora. Kto mieszka bądź regularnie bywa w Warszawie ten wie, że są różne dzielnice a niektóre z nich mają status 'ludności napływowej'. Kiedyś były to Kabaty na Ursynowie, obecnie od kilku lat - Wilanów. Jak spotykacie hałaśliwych i zachowujących się impertynencko 'warszawiaków' gdzieś w kraju, to jest wysoka szansa, że z 'Wylanowa' czy Białołęki a w metryce urodzenia mają Leginowo, Nadarzyn, Ożarów Mazowiecki czy ścianę wschodnią od Lublina po Białystok.

Powiązane: Warszawa

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki