Metalkas, który pod koniec lipca złożył prospekt do KNF, rozpoczął sprzedaż online za pośrednictwem e-sklepów w Austrii i Niemczech - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Sklepy na nowych rynkach prowadzone są przez LAM, firmę stworzoną wspólnie z Oponeo.


Producent mebli metalowych, drabin i sejfów, podał, że to 2 z 10 nowych rynków, na których Metalkas planuje ekspansję e-commerce w najbliższych latach.
"E-commerce to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju naszej firmy. Zdecydowaliśmy o intensywnym rozwoju tego obszaru, bo widzimy trendy dotyczące wzrostu sprzedaży internetowej na świecie oraz wysokie marże, które można w ten sposób uzyskać. Na początku tego roku wspólnie z Oponeo, jednym z liderów e-commerce w Polsce, rozpoczęliśmy działalność w ramach spółki LAM SA. My zapewniamy produkty i logistykę, a Oponeo zaplecze technologiczne i know-how dotyczące sprzedaży online. W efekcie, spółka LAM uruchomiła już 3 sklepy internetowe. Na koniec maja 2021 r. roczne przychody Metalkas ze sprzedaży e-commerce stanowiły 5,4 proc. wszystkich naszych przychodów i były ponad cztery razy większe niż rok wcześniej. W najbliższym czasie planujemy dalej sukcesywnie zwiększać ten udział" – powiedział cytowany w komunikacie prezes Metalkasu Jacek Grzenia.
LAM planuje uruchomienie sprzedaży internetowej na głównych europejskich rynkach. Po Austrii i Niemczech mają to być Holandia, Belgia, Francja, Wielka Brytania, Czechy, Słowacja, Hiszpania i Włochy. Poza sklepami prowadzonymi przez LAM , spółka Metalkas ma także trzy własne sklepy online – w Polsce, Czechach i Niemczech.
Dystrybucja na potrzeby sprzedaży internetowej w Polsce i na rynkach zagranicznych odbywa się poprzez centrum logistyczne w Lisim Ogonie, pod Bydgoszczą. Centrum realizuje obecnie ok. 500 zamówień dziennie. Średnia wartość koszyka produktów zamawianych w sklepach obsługiwanych przez LAM wynosi ok. 400 zł. Czas realizacji zamówienia internetowego w Polsce to 24 godziny, zaś na rynkach zagranicznych do 3 dni roboczych. Docelowo firma dąży do skrócenia realizacji zamówienia w polskim sklepie online do kilku godzin.(PAP Biznes)
epo/ mfm/