Mercator Medical może w tym roku zdecydować się na rozwój nowego biznesu - poinformował w liście do akcjonariuszy Wiesław Żyznowski, prezes i większościowy akcjonariusz.


"W 2021 roku z dużym prawdopodobieństwem zdecydujemy się na rozwój nowego biznesu i poczynimy pierwsze kroki w celu jego stworzenia. Biznes ten oczywiście będzie wyrastać z dotychczasowego potencjału – w tym kompetencji, finansów i wizerunku – Mercatora. Będzie on tworzył synergiczną całość z naszym obecnym biznesem, aczkolwiek powinien zarazem otwierać nowe możliwości – zwłaszcza w zakresie innowacyjności i skalowalności" - napisał prezes Żyznowski.
Wskazał, że otoczenie będzie jeszcze bardziej konkurencyjne niż przed pandemią.
Jak poinformował, spółka planuje m.in. rozwinąć dystrybucję w Europie Środkowo-Wschodniej i Zachodniej oraz w wybranych miejscach poza kontynentem.
"Wprowadzimy nowy asortyment, segmenty rynkowe i sposoby sprzedaży. W 2021 roku w Mercator Medical Thailand opracujemy plany i przygotujemy się do budowy następnych fabryk, a także oddamy do użytku pierwsze linie produkcyjne w trzeciej fabryce. Inwestycje w produkcję będziemy czynić tylko w niedużym stopniu intensywniej, niż gdyby pandemia i jej konsekwencje nie miały miejsca, to jest z nieco większym rozmachem w porównaniu do tego, jak byśmy je realizowali w sytuacji normalnej – o ile w biznesie taka w ogóle występuje. W dystrybucji będziemy natomiast działać ze znacznie większym rozmachem, niżby to miało miejsce w innych warunkach" - powiedział prezes.
Grupa podała w sprawozdaniu zarządu, że jest w trakcie tworzenia nowej strategii rozwoju, uwzględniającej szeroki program inwestycyjny. Pod uwagę brana jest rozbudowa zakładu, wybudowanie kolejnych fabryk w Tajlandii lub budowa fabryk w innym kraju. Analizowane są też m.in. możliwości akwizycji, szczególnie podmiotów z branż komplementarnych oraz rozwoju asortymentu oferowanych towarów.
Przychody Mercatora w 2020 roku wyniosły 1,83 mld zł, a zysk netto jednostki dominującej wyniósł 930,2 mln zł. EBITDA wyniosła 1,07 mld zł. Dla porównania, w 2019 roku grupa odnotowała 539,7 mln zł przychodów, 24,6 mln zł EBITDA i 2,3 mln zł straty netto. Wyniki spółki znacząco zwiększył wywołany pandemią wzmożony popyt na produkty spółki.
Mercator Medical zajmuje się produkcją i dystrybucją jednorazowych rękawic medycznych, ochronnych i gospodarczych oraz opatrunków medycznych. (PAP Biznes)
pel/ asa/