REKLAMA

Mattel na różowej fali wznoszącej. Sprzedaż Barbie wyższa o 25 proc., a nie ma jeszcze Gwiazdki

Agata Wojciechowska2023-10-15 06:00redaktor
publikacja
2023-10-15 06:00

Film "Barbie" był niekwestionowanym sukcesem kasowym. Jak się okazało, pociągnął za sobą także sprzedaż lalek firmy Mattel. W samych Stanach Zjednoczonych wzrosła ona o 25 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. 

Mattel na różowej fali wznoszącej. Sprzedaż Barbie wyższa o 25 proc., a nie ma jeszcze Gwiazdki
Mattel na różowej fali wznoszącej. Sprzedaż Barbie wyższa o 25 proc., a nie ma jeszcze Gwiazdki
fot. monticello / / Shutterstock

Popyt na produkty Barbie wystrzelił po sukcesie filmu, który okazał się najlepiej zarabiającym obrazem w tym roku (dobierając palmę pierwszeństwa "Super Mario Bros."). Firma badawcza Circana, śledząca dane sprzedaży detalicznej zabawek, poinformowała, że sprzedaż najsłynniejszych lalek świata zwiększyła się o 25 proc. Dzierżyła także palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o top najlepiej sprzedających się zabawek - w tym zestawieniu zajęła sześć miejsc z dziesięciu.  - To znaczny wzrost - skomentował w CNN analityk Jamie Katz. Tym bardziej że mowa o wakacjach, a nie np. okresie przedświątecznym. 

Unosząc się na tej różowej fali, Mattel kreśli z rozmachem plany na przyszłość. Firma wypuściła nową kolekcję zabawek obejmującą lalki Barbie i Kena, które odnoszą się do postaci z filmu, i replikę trzypiętrowego DreamHouse Barbie. 

- Pierwsza fala produktów powiązana z hitem kinowym została wyprzedana - informował Ynon Kreiz, dyrektor generalny koncernu. "Drugą edycję" zaplanowano na listopad-grudzień. To powinno się przełożyć na wyniki. 

Ciekawe, jak Mattel zaplanuje utrzymanie tej dynamiki. I to może być główny problem firmy w 2024 roku. 

W sumie Mattel nawiązał ponad 165 partnerstw z markami i sprzedawcami detalicznymi, którzy oferują już wszystko: od odzieży po meble, hamburgery, makarony czy nawet sushi inspirowane Barbie.

***

Popkultura i pieniądze w Bankier.pl, czyli seria o finansach "ostatnich stron gazet". Fakty i plotki pod polewą z tajemnic Poliszynela. Zaglądamy do portfeli sławnych i bogatych, za kulisy głośnych tytułów, pod opakowania najgorętszych produktów. Jakie kwoty stoją za hitami HBO i Netfliksa? Jak Windsorowie monetyzują brytyjskość? Ile kosztuje nocleg w najbardziej nawiedzonym zamku? Czy warto inwestować w Lego? By odpowiedzieć na te i inne pytania, nie zawahamy się zajrzeć nawet na Reddita.

Źródło:

Redaktor działu newsroom w portalu Bankier.pl. Absolwentka historii, którą studiowała dłużej niż statystyczny student, ale za to przeszła przez kilka uniwersytetów, w tym uczelnię w Edynburgu. Swoje życie zawodowe rozpoczęła dziesięć lat temu z portalem Bankier.pl. Później współpracowała z licznymi redakcjami, pisząc dla "Gazety Wrocławskiej", nagrywając dla Polskiego Radia i - ku zgorszeniu niektórych - kreując rzeczywistość w "Fakcie". Na pewno nie napisze nic o WIG20, a jeśli już to tylko w kontekście plotek, pogłosek czy domysłów. Dla czytelników siedzi nocami, oglądając seriale, podliczając gaże, czytając książki, śledząc nietypowe aukcje czy podróżując palcem po mapie. Nienawidzi wyrazu “dedykowany”, przeciw któremu prowadzi osobistą krucjatę w internecie. Telefon: 502 924 211

Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Popkultura i pieniądze

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki