REKLAMA

Marzec: około 1,3 mld zł na inwestycje na Okęciu

2010-03-17 19:03
publikacja
2010-03-17 19:03
17.03. Warszawa (PAP) - Około 1 mld 300 mln zł na inwestycje zamierzają przez najbliższe 4 lata przeznaczyć władze warszawskiego lotniska im. F. Chopina - poinformował w środę dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec.

Chodzi m.in. o rozbudowę i modernizację Terminalu 1 i jego integrację z Terminalem 2, modernizację dróg startowych i budowę hotelu.

"Aby spełnić odpowiednie warunki bezpiecznej eksploatacji lotniska, planujemy na najbliższe 4 lata inwestycje rzędu 1 mld 300 mln zł" - powiedział podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu Marzec.

Jak poinformował, planowane i już przeprowadzane przez port inwestycje finansowane są ze środków własnych PPL, a także kredytów komercyjnych i z funduszy unijnych. "Od wielu lat przedsiębiorstwo nie korzysta ze środków pochodzących z budżetu państwa. Jesteśmy samowystarczalni finansowo, co czyni nas wiarygodnym podmiotem biznesowym" - powiedział.

Według szacunków PPL, do 2014 r. przedsiębiorstwo chce uzyskać ze środków unijnych prawie 150 mln zł.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zarządza lotniskami w Warszawie i Zielonej Górze. Ma też udziały w większości spółek zarządzających regionalnymi portami lotniczymi - m.in. w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Rzeszowie i w Szczecinie.

Marzec poinformował, że w tym roku PPL może przestać zarządzać lotniskiem w Zielonej Górze. "W tej chwili prowadzimy intensywne rozmowy z samorządem wojewódzkim. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku powinien zostać powołany podmiot gospodarczy, który miałby przejąć zarządzanie tym lotniskiem" - powiedział.

W 2009 r. warszawskie Okęcie obsłużyło 8 mln 282 tys. pasażerów. (PAP)

aop/ pad/ jra/

Tematy
Zrealizuj plany dzięki Pożyczce Internetowej. RRSO: 9,04%

Zrealizuj plany dzięki Pożyczce Internetowej. RRSO: 9,04%

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~ja
Komercializacja, prywatyzacja i skończymy jak LOT.
~623GOW
I jakie są wobec tego rzeczowe argumenty za komercjalizacją PPL.-u. Żadne.Tę działalność prowadzi i takie plany ma Przedsiębiorstwo PAŃSTWOWE. Zamiar komercjalizacji PPL-u to de facto plan skoku na kasę i stanowiska. I nic więcej. PPL nie chce skończy tak jak skomercjalizowany LOT. Dlatego - lepkie łapy liberałów-cwaniaków precz od PPL-u.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki