Macrologic, który wprowadza właśnie na rynek swój nowy system ERP - Macrologic Merit liczy, że pomoże on w zwiększeniu dynamiki przychodów spółki. Efekty poszerzenia oferty powinny być widoczne w wynikach pod koniec 2017 r. Informatyczna firma obecnie nie myśli o pozyskaniu inwestora strategicznego.
"Nad nowym systemem Macrologic Merit pracowaliśmy przez ostatnie trzy lata. Liczymy, że rozpoczęcie sprzedaży wpłynie na zwiększenie dynamiki naszych przychodów, która w ostatnim czasie była zbliżona do dynamiki PKB. Widzę potencjał do tego, aby ten produkt był bardziej rentowny od dotychczasowego" - powiedziała na konferencji prasowej prezes spółki Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz.
"Sprzedaż Macrologic Merit powinna być widoczna w wynikach pod koniec 2017 r. Nie spodziewam się, aby działania sprzedażowe związane z nowym systemem miały jakiś negatywny wpływ na wyniki" - dodała.
Macrologic Merit to system wspomagający procesowy model zarządzania w przedsiębiorstwach. Najnowszy produkt Macrologic ma być skierowany głównie do średnich i dużych przedsiębiorstw. Według zapowiedzi przedstawicieli spółki system ma być bardziej elastyczny i dostosowany do polskich realiów, niż systemy oferowane przez konkurencję. Spółka nie ujawnia ile dokładnie wydała na stworzenie systemu.
"W ostatnich latach przeznaczaliśmy około 10 proc. przychodów na badania i rozwój, czyli od 4 do 5 mln zł rocznie. W tym mieszczą się nakłady ma Macrologic Merit" - powiedziała prezes.
Spółka już prowadzi rozmowy z kilkoma klientami.
"Liczymy na pozyskanie od kilkunastu do kilkudziesięciu klientów do połowy 2017 r." - powiedział Jarosław Witwicki, członek zarządu Macrologic ds. sprzedaży.
W 2011 r. walne Macrologic zdecydowało o rozpoczęciu procesu poszukiwania inwestora strategicznego, jednak proces ten zakończył się bez znalezienia partnera dla spółki.
Prezes pytana, czy obecnie jest rozważany powrót do pomysłu pozyskiwania inwestora powiedziała:
"Na chwilę obecną takich planów nie mamy".(PAP)
gsu/ ana/