M Food chce skonsolidować rynek pszczelarski w Europie i podwoić przychody w ciągu 5 lat

Grupa M Food opublikowała strategię rozwoju na lata 2017-2021. Grupa chce w tym czasie m.in. skonsolidować rynek pszczelarski w Europie oraz podwoić przychody.

Grupa M Food, to holding zajmujący się obrotem miodem i produktami pszczelarskimi.

"M FOOD chce skonsolidować rozdrobniony rynek pszczelarski w Europie. Spółka planuje rozwinąć zarówno własną produkcję miodów, jak również sprzedaż do klientów detalicznych przy jednoczesnym rozwoju dotychczasowego core businessu polegającego na pozyskiwaniu i kontraktacji dostaw surowca z rynków międzynarodowych" - napisano w komunikacie prasowym.

Grupa przyjęła "szczegółowe cele finansowe do osiągnięcia w 2021 roku, wyrażające się wzrostem głównych wskaźników operacyjnych i finansowych".

W ciągu 5 lat przychody mają się podwoić, wskaźnik ROE (bez pozycji „wartość firmy”), ma być wyższy od 12 proc., a marża EBITDA ma być wyższa od 7,5 proc.

W 2016 r. spółka wypracowała 114,5 mln zł przychodów, 5,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 6,8 mln zł zysku netto.

W okresie obowiązywania strategii, M Food planuje rozszerzyć działalność operacyjną na nowe rynki zagraniczne. Zapowiada akwizycje.

"(...) Spółka będzie przejmować zakłady produkcyjne, dofinansowywać pasieki produkujące wysokomarżowy miód bio i budować nowe linie produkcyjne po to, by wkrótce stać się również producentem surowca. Z kolei akwizycja zagranicznej firmy zajmującej się przygotowaniem i dystrybucją miodu oraz produktów pszczelich do sieci detalicznych pozwoli M FOOD-owi rozwinąć segment sprzedaży detalicznej pod własną marką" - napisano w komunikacie.

Spółka nakreśliła plan polityki dywidendowej.

"Docelowym założeniem polityki grupy w zakresie wypłaty dywidendy jest realizowanie wypłat akcjonariuszom. Z uwagi na przyjętą strategię i wynikające z niej działania rozwojowe grupy, w okresie najbliższych trzech lat zarząd będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu podejmowanie uchwał w sprawie zatrzymania zysku w grupie. (...) Modelowo, po finalizacji założonej strategii, zakłada się wnioskowanie o wypłatę w ramach dywidendy 20-40 proc. z zysku netto" - napisano.

M Food jest notowany na rynku NewConnect od 14 stycznia 2011 roku. Do końca 2017 r., spółka chce przenieść się na główny rynek GPW.(PAP Biznes)

mbl/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIG 0,76% 41 532,37
2020-04-03 17:15:01
WIG20 1,00% 1 506,48
2020-04-03 17:15:00
WIG30 0,68% 1 730,87
2020-04-03 17:15:00
MWIG40 0,03% 2 860,32
2020-04-03 17:15:00
DAX -0,47% 9 525,77
2020-04-03 17:37:00
NASDAQ -1,53% 7 373,08
2020-04-03 22:03:00
SP500 -1,51% 2 488,65
2020-04-03 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.