LiveChat Software szacuje, że przychody grupy za okres trzech miesięcy zakończonych w marcu 2023 roku, czyli w IV kwartale roku finansowego 2022/23, wyniosły 20,02 mln USD i były wyższe rdr o 37 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.


W analogicznym okresie poprzedniego roku (styczeń - marzec 2022 r.) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 14,61 mln USD.
"Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta) wynikającego przede wszystkim z procesu zmiany cenników wszystkich produktów spółki, który rozpoczął się w maju 2022 roku" - napisano.
Spółka poinformowała, że wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów grupy (MRR) ze wszystkich produktów, na koniec marca 2023 r. wyniosła 6,40 mln USD co oznacza wzrost o 0,8 proc. w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 i o 37,9 proc. rok do roku.
Jak wskazano, najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to zmiana wskaźnika ARPU głównych produktów grupy i wzrost liczby klientów produktów grupy.
Przychody wygenerowane przez ChatBot spadły o 0,7 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i wzrosły o 33,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
"Kwartalny spadek wynika głównie z wysokich płatności rocznych i płatności za interakcje przekraczające limity ustalone w abonamencie w poprzednim kwartale. MRR produktu ChatBot wzrosło w trakcie kwartału o ponad 9 proc. w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 r." - napisano. (PAP Biznes)
alk/ ana/























































