REKLAMA

LiveChat Software miał w II kw. 2022/23 r. 39,6 mln zł zysku netto

2022-11-30 20:58
publikacja
2022-11-30 20:58

LiveChat Software miał w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23, czyli w okresie lipiec-wrzesień 2022 r., 39,6 mln zł zysku netto wobec 32,7 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk na poziomie 39,7 mln zł, a oczekiwania analityków mieściły się w przedziale 38,2-40,9 mln zł.

LiveChat Software miał w II kw. 2022/23 r. 39,6 mln zł zysku netto
LiveChat Software miał w II kw. 2022/23 r. 39,6 mln zł zysku netto
fot. Marek Wiśniewski / / Puls Biznesu

Przychody w drugim kwartale 2022 r. wzrosły do 74,5 mln zł z 55,7 mln zł przed rokiem, a zysk operacyjny do 42,6 mln zł z 35,8 mln zł. Analitycy oczekiwali 73 mln zł przychodów i 42,6 mln zł EBIT.

EBITDA w drugim kwartale - według obliczeń PAP Biznes - wyniosła 46 mln zł, czyli była na poziomie oczekiwanym przez rynek (45,9 mln zł).

W całym pierwszym półroczu 2022/23 przychody LiveChat Software wyniosły 141,3 mln zł (+35,1 proc. rdr), EBITDA 88,1 mln zł (+26,7 proc. rdr), EBIT 81,3 mln zł (+27,3 proc. rdr), a zysk netto 75,6 mln zł (+27,4 proc. rdr).

Spółka podała w raporcie, że wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy na koniec września 2022 r. wyniosła 4,91 mln USD, co oznacza wzrost o 11,8 proc. w stosunku do stanu sprzed roku oraz o 1,9 proc. w stosunku do stanu na koniec czerwca 2022 r.

"Wzrost powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) oraz zmiana cennika produktów spółki pozwala obecnie spodziewać się w kolejnych kwartałach wzrostów przychodów zarówno w skali roku, jak i kwartał do kwartału" - napisano.

Spółka podała, że udział produktu LiveChat w przychodach grupy w pierwszym półroczu 2022/23 to 92 proc. Produkt ChatBot z kolei wygenerował 6,2 proc. przychodo´w, a HelpDesk 1,8 proc.

Spółka zakłada, że nowe produkty będą zwiększać swój udział w całos´ci przychodów w kolejnych kwartałach i latach.

Na koniec wrzes´nia 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 121,2 USD wobec 120,5 USD na koniec czerwca 2022 r. i 121 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 110,4 USD na koniec wrzes´nia 2022 wobec 102,5 USD na koniec poprzedniego kwartału i 97,1 USD przed rokiem.

Na koniec pierwszego półrocza liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.114, a ChatBot 2.637.

"Customer churn", czyli wskaz´nik odejs´ć klientów, od początku roku finansowego kształtował się na poziomie ok. 3 proc. (w ujęciu miesięcznym). (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Konto firmowe z premią do 2000 zł od Banku Millennium + 400 zł od Bankier.pl

Konto firmowe z premią do 2000 zł od Banku Millennium + 400 zł od Bankier.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki