Lidl kończy testy usługi wprowadzonej niecały rok temu. Klienci nie będą mogli już "zamówić i odebrać" towarów w markecie. Ruszy natomiast dostawa produktów do paczkomatów ze sklepu internetowego Lidla.


Lidl rezygnuje z opcji umożliwiającej rezerwację produktów spożywczych online i odbierania ich w wybranych marketach. Sieć sklepów testowała usługę "click&collect" od maja ubiegłego roku w Poznaniu. Platforma rezerwuj.lidl.pl wystartowała na początku pandemii COVID-19 w momencie, gdy każda sieć dyskontów walczyła o pozycję na rynku zakupów online.
– Platforma rezerwuj.lidl.pl miała na celu przetestowanie możliwości rezerwacji naszych produktów online i późniejszego odbioru ich w jednym ze sklepów. Zebrane doświadczenia zostaną wykorzystane przy rozwoju naszych kolejnych projektów – tłumaczy w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji i CSR w Lidl Polska.
W ramach usługi "click&collect" klienci poznańskiego Lidla mogli zamawiać przez internet towary pomiędzy godziną 8 a 22. Następnie w markecie, przy kasach samoobsługowych, dokonywano wydania zakupów. Minimalna wartość zakupów wynosiła 50 zł.
Lidl – zakupy do paczkomatu
To nie koniec zmian w znanej sieci sklepów. Lidl poinformował o nawiązaniu współpracy z firmą InPost. Oznacza to, że klienci będą mogli zamówić produkty ze sklepu online do wybranego paczkomatu. Do tej pory ta opcja była niedostępna, klienci mogli skorzystać wyłącznie z dostawy kurierem.
Zamówienia do paczkomatów będzie można składać na asortyment dostępny w internetowym sklepie Lidla, z wyłączeniem artykułów spożywczych. Online kupić można m.in. meble ogrodowe, odzież, obuwie, akcesoria do ogrodu oraz kuchni.
DF