REKLAMA
WAKACJE NA GIEŁDZIE

LPP miało dobry sprzedażowo listopad. Nadal widzi zakłócenia w łańcuchu dostaw

2021-12-09 11:24
publikacja
2021-12-09 11:24

LPP ocenia, że listopad był dobry pod względem sprzedaży. Udany, szczególnie za granicą, był okres promocji związanych z Black Week - poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Spółka spodziewa się, że zakłócenia w łańcuchu dostaw mogą potrwać jeszcze kilka miesięcy.

LPP miało dobry sprzedażowo listopad. Nadal widzi zakłócenia w łańcuchu dostaw
LPP miało dobry sprzedażowo listopad. Nadal widzi zakłócenia w łańcuchu dostaw
/ LPP

"Czwarty kwartał zaczął się dobrze. Listopad był dobrym miesiącem sprzedażowym" - powiedział Przemysław Lutkiewicz podczas wideokonferencji.

Jak dodał, Black Week był dla spółki udany, szczególnie za granicą. Promocje trwały od czwartku 25 listopada do poniedziałku 29 listopada.

Wiceprezes przypomniał, że w ubiegłym roku sklepy stacjonarne w Polsce były zamknięte w Black Friday, otwarto je dopiero następnego dnia.

"Jeśli porównamy dni, gdy sklepy pracowały rok temu i teraz, to sprzedaże w Polsce nie były rewelacyjne, tylko 10 proc. wzrostu. W internecie wzrosty wyniosły 24 proc." - powiedział Lutkiewicz.

"Natomiast za granicą było rewelacyjnie. Wzrosty w sklepach stacjonarnych w tym kilkudniowym okresie wyniosły ponad 80 proc., a w internecie nawet ponad 100 proc." - dodał.

Wiceprezes LPP poinformował, że już od końca listopada widać wzmożone zakupy przedświąteczne.

"Widzimy większy ruch w sklepach, również w internecie. Jesteśmy przygotowani" - powiedział Lutkiewicz.

Jednocześnie wiceprezes spółki nie wykluczył, że czwarty kwartał 2021/22, czyli okres od listopada do końca stycznia, może być pod wpływem lockdownów z powodu narastającej kolejnej fali zakażeń COVID-19.

"Będziemy się pewnie zmagać z lockdownami. Warto jednak zauważyć, że ok. 40 proc. przychodów jest generowanych w Polsce, a 60 proc. za granicą - ryzyko rozprasza się na wiele krajów. (...) Radzimy sobie z lockdownami od dwóch lat, przyzwyczailiśmy się jako firma" - powiedział Lutkiewicz.

Obecnie 97 proc. sklepów grupy jest otwartych. Zamkniętych jest część sklepów na Słowacji.

Sieć sprzedaży stacjonarnej grupy LPP to 2.125 sklepów o łącznej powierzchni 1.750,4 tys. m kw. w 26 krajach. Online grupa jest obecna na 31 rynkach.

Spółka zapowiedziała otwarcie w 2022/23 roku salonów wszystkich 5 marek LPP w Albanii. Będzie to 27. rynek stacjonarny grupy.

Lutkiewicz poinformował, że na początku powstanie tam kilka sklepów, a docelowo 30-40 sklepów stacjonarnych. Z czasem planowane jest też uruchomienie sklepu online.

Grupa LPP nadal widzi zakłócenia w łańcuchu dostaw.

"Zakłócenia w łańcuchu dostaw nie zmniejszają się, nie widać powrotu do normy. Transport jest problematyczny, dlatego przyspieszyliśmy cykl produkcyjny. Staramy się ściągać wcześniej nasze kolekcje" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że rynek przewiduje, że problemy mogą się utrzymać przez kolejne kilka miesięcy.

Jak poinformował Lutkiewicz, decyzją zarządu LPP, od stycznia 2022 roku wszystkie osoby zatrudnione w centrali spółki otrzymają 10 proc. podwyżkę wynagrodzenia. Spółka zapowiada także nową politykę wynagrodzeń dla sieci sprzedaży oraz wypłatę półrocznych premii jeszcze przed końcem tego roku.

"Chcemy zapewnić bezpieczeństwo finansowe dla naszych pracowników w związku z wysoką inflacją. Chcemy też podziękować za wkład w rozwój organizacji" - powiedział wiceprezes LPP.

Grupa LPP zatrudnia obecnie 27 tys. pracowników, w tym blisko 3 tys. w centrali firmy. (PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki