Kurs akcji producenta gier Ten Square Games wzrósł na otwarciu, w pierwszym dniu notowań na GPW, o 13,5 proc. do 52,2 zł. Później akcje drożały jeszcze bardziej, dzięki czemu jest to jedna z najdroższych spółek z branży gamingowej na polskiej giełdzie.


W kwietniu spółka przeprowadziła ofertę publiczną, w ramach której akcjonariusze sprzedali łącznie 2,04 mln akcji po 46 zł za papier. Sumaryczna wartość oferty wyniosła 94 mln zł.
Ten Square Games to producent i wydawca gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Wrocławskie studio zatrudnia ponad 120 osób i wydało dotąd ok. 200 tytułów, których łączna liczba pobrań na świecie przekroczyła 280 mln.
Produkcje grupy udostępniane są za darmo, a producent zarabia na nich poprzez zamieszczone w grach reklamy oraz system tzw. mikropłatności. Najbardziej popularne produkcje Ten Square Games to gry sportowo-symulacyjne „Fishing Clash”, „Let’s Fish” („Na ryby”) oraz „Wild Hunt”.
W pierwszym dniu notowań akcje Ten Square Games drożeją już o ponad 20 proc., kapitalizacja spółki przekroczyła już natomiast 400 mln zł. Taka wycena sprawia, że jest to numer 4 wśród producentów gier na GPW (pod względem wielkości).


Spółka została założona w 2011 r. przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa. Po przeprowadzeniu oferty publicznej udział Popowicza w akcjonariacie wynosi 39,2 proc., a Pernala 18,8 proc.
Grupa zakłada produkcję rocznie w latach 2018-19 dwóch tytułów tzw. klasy evergreen, na których produkcje trafić ma ponad 1 mln zł oraz stworzenie przynajmniej 100 mniejszych gier realizowanych w tzw. segmencie game factory.
Przychody ze sprzedaży spółki w 2017 roku wyniosły 27 mln zł, rosnąc 55,8 proc. rdr, natomiast zysk netto wyniósł 8,4 mln zł, czyli był wyższy o 154,8 proc. rdr. Zysk EBITDA grupy w 2017 roku wyniósł 11,4 mln zł, co oznacza wzrost o 153,4 proc. rdr.
"Przychody z Fishing Clash, najnowszej gry wrocławskiego Ten Square Games, wyniosły w kwietniu 4,7 mln zł – wynika z szacunków spółki. To najlepszy rezultat w historii gry i wynik o 31 proc, lepszy niż w marcu. Tylko w drugiej połowie kwietnia przychody wyniosły 2,5 mln zł" - napisano w komunikacie prasowym spółki.
Przedstawiony w prospekcie program motywacyjny dla zarządu spółki zakłada wypracowanie 26 mln zł zysku EBITDA w 2018 r. i 31,5 mln zł w 2019 r.
Spółka została założona w 2011 r. Portfolio to około 200 tytułów, których łączna liczba pobrań na świecie przekroczyła 280 mln. Produkcje grupy udostępniane są w modelu free to-play, a ich monetyzacja odbywa się poprzez mikropłatności oraz reklamy. Najbardziej popularne produkcje Ten Square Games to gry sportowo-symulacyjne „Fishing Clash”, „Let’s Fish” („Na ryby”), „Wild Hunt”.
kuc/ seb/ ana/