Microsoft zaprezentował pierwszy smartfon Lumia sygnowany jego własnym logotypem. Po szumnych zapowiedziach z zeszłego tygodnia, na rynek ma wejść budżetowy następca Nokii, dzięki któremu gigant z Redmond chce wkupić się w łaski niewymagających użytkowników telefonów.



Od oficjalnego pożegnania z marką Nokia minęły zaledwie 3 tygodnie, a Microsoft już wprowadza na rynek nowe urządzenie. Firma nie ma zamiaru zwalniać tempa i najwyraźniej chce szybko odrobić ostatnie straty w udziale sprzedaży na rynku smartfonów. W pierwszej kolejności postanowiono udostępnić użytkownikom następcę budżetowej serii Lumia 500, by zapełnić lukę po najtańszych telefonach nieistniejącej już Nokii – modelach Asha i X.
Udział mobilnych systemów operacyjnych w globalnym rynku smartfonów |
||||
---|---|---|---|---|
System Operacyjny |
II kw. 2011 |
II kw. 2012 |
II kw. 2013 |
II kw. 2014 |
Android |
36,1% |
69,3% |
79,6% |
84,7% |
iOS |
18,3% |
16,6% |
13% |
11,7% |
Windows Phone |
1,2% |
3,1% |
3,4% |
2,5% |
BlackBerry OS |
13,6% |
4,9% |
2,8% |
0,5% |
Źródło: IDC |
Nowy model Lumii (opatrzony numerem 535) będzie konkurował ze smartfonami z niskiej półki sprzętowej. Poza samym logotypem, w identyfikacji wizualnej telefonu nic się nie zmieniło, a cena urządzenia została ustalona na poziomie 110 euro (nie uwzględniając podatków). Można się więc spodziewać, że stawka netto urządzenia nie przekroczy w Polsce 500 zł.
Microsoft Lumia 535 zostanie w pierwszej kolejności wprowadzony na rynek azjatycki. Specjalnie na potrzeby tamtejszych odbiorców przygotowano także wersję urządzenia, obsługującą dwie karty SIM jednocześnie.
Nowa Lumia będzie mogła pochwalić się lepszą specyfikacją niż poprzednie low-endy spod szyldu Nokii. Główną zmianą względem poprzedniczek jest zamontowanie przedniej kamery do wideorozmów. Zarówno ten, jak i główny aparat umieszczony z tyłu obudowy umożliwiają wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 5 MP. Nowością jest też rozszerzenie pamięci operacyjnej RAM urządzenia do 1 GB.
/mg