
Inteligo vs. mBank
Ciekawych zmian dokonują dwaj rywale na polu kont internetowych – Inteligo oraz mBank. Pierwszy testuje zaawansowaną wyszukiwarkę transakcji do konta, a drugi po kilku latach odświeża szatę graficzną. Obydwie zmiany nie są rewolucyjne, ale oddają obraz tego, co dzieje się w sektorze bankowym. Instytucje, które nie modernizują swoich ofert, mogą zostać daleko w tyle przy tak szybkim rozwoju bankowości elektronicznej. Nie wiadomo, jak potoczą się losy BZ WBK, który również ma imponującą liczbę klientów. W przypadku przejęcia banku przez PKO BP zobaczymy absolutnego giganta polskiego sektora bankowego. Czym wtedy odpowiedzą konkurencyjne banki? Kwestię finalizacji transakcji najprawdopodobniej zakończymy w ciągu kilku tygodni. Najbliższe miesiące pokażą, jak wpłynie to realnie na zmianę oferty rachunków w obydwu bankach.
Doradca z kontem
W walce o klientów liczy się znacznie więcej graczy niż wcześniej wymienieni liderzy bankowości elektronicznej. Nie tak dawno powstał openonline, konto internetowe Open Finance, prowadzone realnie przez Getin Noble Bank. Wymagania cenowe konta stawiają je w czołówce darmowych rachunków, a rozwiązania techniczne zapowiadają się obiecująco. Rachunek obecnie daje możliwość skorzystania m.in. z lokat Open Finance, ale w perspektywie kilku miesięcy powinny pojawić się także inne produkty. Wtedy będzie można powalczyć o internetowego klienta.
Open Finance to nie jedyna instytucja finansowa, która zamierza kusić klienta detalicznego. Bank Ochrony Środowiska z początkiem września zdradzi szczegóły innowacyjnego rachunku bankowego, którym będzie chciał zwabić nowych klientów. Na pewno nie podda się ING Bank Ślaski, który ciekawe konto bankowe wspomaga najbardziej znaną twarzą polskiej reklamy – Markiem Kondratem. Jak pokazują ostatnie dane, z bardzo dobrym skutkiem.
Jak wrzesień to kredyt
Takiej okazji, jak rozpoczęcie roku szkolnego, na pewno nie podarują sobie banki. Kredyty gotówkowe na szkolną wyprawkę lub zwiększenie zaangażowania w promocję standardowego kredytu gotówkowego to standard już w połowie sierpnia. Nie było inaczej w tym roku. W PKO BP pojawiła się silna kampania kredytu gotówkowego, który reklamuje MiniRatka. W Pekao SA pierwsze skrzypce gra Pożyczka ekspresowa, a mBank przygotował dwa promocyjne warianty kredytu gotówkowego.
Banki, które nie inwestują w silne kampanie reklamowe pożyczek gotówkowych, mogą liczyć na przyzwyczajenia swoich stałych klientów. Duża liczba konsumentów najpierw sprawdza, jaką ofertę kredytową przygotuje dla nich ichbank, zanim udadzą się do konkurencji. Korzysta na tym również sam bank, który pożyczy klientowi sprawdzonemu, a nie tak zwanemu „z ulicy”. Po kryzysie finansowym banki wzięły sobie do serc kalkulację ryzyka, bo psujące się portfele nie wyglądają dobrze w polityce stabilnych banków.
Tomasz Jaroszek
Bankier.pl
Zobacz też:
» OFE pod presją rządu [wideo]
» Jak uniknąć podatku Belki?
» Liczba kart kredytowych nadal spada
» OFE pod presją rządu [wideo]
» Jak uniknąć podatku Belki?
» Liczba kart kredytowych nadal spada