W piątek na drodze przed wejściem na popularny szlak do Morskiego Oka panował komunikacyjny chaos. Wielokilometrowy zator powstał, ponieważ turyści nie zarezerwowali wcześniej miejsc parkingowych on-line – powiedział PAP dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego Szymon Ziobrowski.


System wcześniejszej rezerwacji miejsc parkingowych na Palenicy Białczańskiej i Łysej Polanie funkcjonuje już od 1,5 roku. Wprowadzone przez władze TPN rozwiązanie parkingowych e-biletów miało właśnie na celu poprawę organizacji ruchu na tej zatłoczonej drodze. Dzięki systemowi turyści nawet z wielodniowym wyprzedzeniem mogą zarezerwować miejsce parkingowe przed popularnym szlakiem.
Jak tłumaczy dyrektor TPN w piątek przed południem na parkingach zlokalizowanych przed szlakiem w kierunku Morskiego Oka było sporo wolnych miejsc, ale turyści, którzy postanowili się wybrać nad słynne tatrzańskie jezioro nie rezerwowali ich z wyprzedzeniem.
"Dlatego obsługa parkingu zawracała samochody bez wykupionej miejscówki. Niektórzy próbowali z samochodu będąc na miejscu przez telefon zarezerwować miejsce. Stąd na kilku kilometrowym odcinku utworzył się sznur oczekujących aut" – wyjaśnił Ziobrowski.
TPN przypomina, aby planując wycieczkę do Morskiego Oka, wcześniej wykupić miejsce parkingowe. Należy to zrobić za pośrednictwem strony internetowej Tatrzańskiego Parku Narodowego tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety. Z uwagi na bardzo duży ruch turystyczny aktualnie zalecana jest rezerwacja miejsca nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem. Posiadając parkingowy e-bilet turysta ma gwarancję, że będzie miał gdzie zaparkować samochód niezależnie od godziny dojazdu. (PAP)

Bezpieczny kredyt 2% - najważniejsze fakty
Na czym polega? Kto może skorzystać? Ile kredytu można dostać? Co z wkładem własnym? Czy dopłaty można stracić? Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 10 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
autor: Szymon Bafia
szb/wnk