Kaspersky Lab zakazany w USA

Resort bezpieczeństwa narodowego USA polecił w środę wszystkim ministerstwom i agencjom rządowym przygotowanie usunięcia produktów rosyjskiej firmy Kaspersky Lab z ich systemów informatycznych.

(fot. Reuters / FORUM)

Wskazano, że powodem zaniepokojenia resortu bezpieczeństwa są "powiązania między niektórymi przedstawicielami Kaspersky Lab a rosyjskim wywiadem i innymi rządowymi agencjami", a także rosyjskie prawo, zezwalające agencjom wywiadu na "żądanie i wymuszanie" pomocy od Kaspersky Lab oraz na "przechwytywanie łączności przechodzącej przez rosyjskie sieci".

W ciągu 30 dni ministerstwa i agencje rządowe mają zidentyfikować produkty Kaspersky Lab w swoich systemach, w ciągu 60 dni opracować plany usunięcia tych produktów i w ciągu 90 dni przystąpić do ich usuwania.

Kaspersky Lab jest m.in. producentem oprogramowania antywirusowego. Firma ta wielokrotnie podkreślała, że nie jest powiązana z żadnym rządem, i zapewniała, że nie pomogłaby żadnemu rządowi w cyberszpiegostwie. Argumentowała też, że nie ma żadnego dowodu na poparcie wysuwanych przez osobistości oficjalne w USA oskarżeń, że jej oprogramowanie antywirusowe może być wykorzystane do świadczenia usług szpiegowskich Kremlowi - odnotowuje Reuters.

Kaspersky Lab ma siedzibę w Moskwie i oddziały w 33 państwach, w tym od roku 2000 w Polsce.

Senator Jeanne Shaheen (Partia Demokratyczna) zapowiedziała we wtorek, że poprze ponadpartyjny projekt ustawy o zakazie używania przez resorty i agencje rządu federalnego programów Kaspersky Lab. Shaheen, członkini senackiej komisji spraw zagranicznych, wskazała, że założyciel Kaspersky Lab, miliarder Jewgienij Kaspierski, na Zachodzie znany jako Eugene Kaspersky, jest absolwentem elitarnej szkoły kryptologii KGB.

Firma Best Buy, największy dostawca elektroniki w USA, postanowiła zaprzestać sprzedaży oprogramowania antywirusowego Kaspersky Lab. Decyzję uzasadniono doniesieniami o potencjalnej współpracy Kaspersky Lab z władzami i służbami specjalnymi Rosji.(PAP)

az/ mc/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 5 1as

Chyba trochę za późno się ocknęli. Szok, że korzystali z firmy z kraju wrogiego mocarstwa!

! Odpowiedz
2 14 cyklonb

Skomentowałem ze Northon to to samo tylko w odwrotną stronę i komentarz nie wchodzi -chyba mam rację

! Odpowiedz
2 10 cyklonb

Na tej samej zasadzie należy natychmiast odinstalować Nortona - to ewidentna wtyczka CIA a nawet prywatnych firm sciągających haracze od firm i osób prywatnych (na przykład zwycięzców loterii).

! Odpowiedz
4 2 grzechu_comeback

podstawowa cecha ruskiego ZIELONEGO LUDZIKA, atakować wszystko co nie ruskie i od ruskich jednocześnie się odżegnywać....Tak trudno odróżnić ruskie BEZprawie od porządku zachodniego???

! Odpowiedz
8 8 fred_

Calkiem ciekawe plutrach

! Odpowiedz
9 8 plutarch

George O. się kłania.

! Odpowiedz
6 6 bionikjaga odpowiada plutarch

Mr plutarch, jakiego programu antywirusowego pan używasz? Oprócz swojej głowy.

! Odpowiedz
4 2 plutarch odpowiada bionikjaga

A, informatyk mi polecił jakiś. Sprawdza się.

! Odpowiedz
24 25 plutarch

Warto zdać sobie wreszcie sprawę, jakiego kotleta smaży nam wszystkim Władymir: "Wykorzystywane są też hybrydy, polegających na wycinaniu pojedynczych akapitów i manipulowania nimi, modyfikacji ich znaczenia. Kształtuje się także alternatywne tło informacyjne dla wydarzeń z przeszłości, aby modyfikować przekaz o przyszłości. Da się to identyfikować i dzięki temu prognozować plany przeciwnika na podstawie jego bieżących działań. Przy działaniach analitycznych warstwa merytoryczna i tło informacyjne mogą sugerować, które z obiektów są zaangażowane w daną narrację."
cyberdefence24.pl/662208,operacje-dezinformacyjne-w-cyberprzestrzeni-scs-2017
(stronka chyba własnie padła - przypadek?)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
12 23 plutarch

Jeszcze fragmencik:
"Ważne jest, aby pamiętać, iż przeciwnik działa na różne sposoby. Częstą sytuacją jest posługiwanie się emocjami, aby skłaniać użytkownika do podejmowania określonych decyzji, interakcji, budzić lęk czy zasiać niepewność. Jednocześnie odbiorca jest nieustannie poddawany konkretnym przekazom, które mają także budować wizerunek inforagresora. Ta pierwsza kwestia opiera się na zasadzie ciągłości oddziaływania, dostosowanej do modelu aktywności odbiorcy, aby długofalowo wzmacniać automatyczne reakcje u odbiorcy informacji. Ułatwia to proces tzw. zarządzania refleksyjnego. Z kolei ukrywanie własnej, prawdziwej tożsamości i celów przez przeciwnika jest nieodłącznym elementem całego procesu."

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl