KGL szacuje, że w pierwszym kwartale 2023 r. miał 141 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 18 proc. mniej rdr - poinformowała spółka w komunikacie.


"Według szacunkowych ustaleń, w pierwszym kwartale 2023 r. spółka KGL wypracowała łącznie ponad 141 mln zł przychodów ze sprzedaży z działalności operacyjnej, co w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego oznacza spadek o 18 proc." - napisano.
Wskazano, że w porównaniu do pierwszego kwartału 2022 r., w segmencie produkcji odnotowano wzrost przychodów na poziomie 8 proc., natomiast w segmencie dystrybucji 53 proc. spadek.
"W segmencie produkcji, w pierwszym kwartale 2023 r., spółka odnotowała przychody na poziomie 107,4 mln zł, co stanowiło wzrost o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrosty nastąpiły zarówno w sprzedaży folii, jak i opakowań dla rynku spożywczego. Tak jak zostało wspomniane powyżej, I kwartał br. charakteryzował się powrotem do marż z okresów historycznych (marża na segmencie produkcji w przedziale 18 proc. - 21 proc. - marża szacunkowa)" - napisano.
Jak podano, w segmencie działalności dystrybucyjnej, w pierwszym kwartale 2023 r., spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 33,6 mln zł, co stanowi 53 proc. spadek w stosunku do analogicznego okresu w 2022 r. W ujęciu ilościowym, od trzeciego kwartału 2022 r., wystąpił okres silnych spadków sprzedaży surowców. Trend ten kontynuowany był przez okres całego pierwszego kwartału 2023 r.
"Spadki odnotowano w większości branż, na rzecz których KGL sprzedaje granulaty tworzyw sztucznych, tj. AGD, automotive, budowlana, wyposażenia wnętrz i inne. Odnotowany został sukcesywny spadek cen części surowców, zwłaszcza masowych – PP, PS i PET. W przypadku tworzyw technicznych, nie było jednoznacznych trendów i ceny utrzymywały się na względnie stałych poziomach. Niepewność energetyczna i gospodarcza zdecydowanie zmniejszyła ilość nowych projektów, a obsługa bieżących zamówień na surowce odbywała się na niższych poziomach ilościowych" - dodano.
Wskazano, że spadające zapotrzebowanie na granulaty tworzyw sztucznych, które jest kontynuacją trendu rozpoczętego w połowie 2022 r. oraz informacje pozyskiwane od klientów dotyczące planowanych zakupów w najbliższych miesiącach, wskazują że obecnie na rynku nastąpiło wyraźne spowolnienie.
"Pomimo odnotowanego zmniejszenia zapotrzebowania na surowce ze strony rynku z uwagi na spowolnienie gospodarcze, w pierwszym kwartale 2023 r. spółce udało się utrzymać rentowność segmentu dystrybucji w przedziale 10 proc. - 12 proc. (szacunkowa marża na segmencie)" - napisano.
Zarząd zakłada, że spowolnienie gospodarcze będzie krótko – średnio terminowe i osiągnie swoje apogeum pod koniec drugiego kwartału 2023 r. Zarząd spodziewa się, iż począwszy od połowy trzeciego kwartału br., zacznie się lekkie ożywienie gospodarcze, mające wpływ na segment tworzyw sztucznych, a z jego nadejściem nadejdzie wzrost zamówień od klientów. (PAP Biznes)
alk/ asa/