

Zaledwie tydzień po premierze cyfrowej Dying Light - najnowszej produkcji wrocławskiego studia Techland - zagrało w nią ponad 1,2 mln graczy. Gra zbiera dobre oceny i utrzymuje wysokie miejsce w rankingach sprzedaży.

Dying Light to przeznaczona dla dorosłych gra action survival horror z otwartym światem, w której wydarzenia ukazane są z perspektywy pierwszej osoby. Oprócz tradycyjnego survivalu możliwa jest także gra w trybie Be the Zombie, który pozwala na wcielenie się w potwora i polowanie na innych ludzi podczas gry sieciowej.
W tydzień po premierze przedstawiciele firmy Techland ogłosili, że pomimo ujawnionego w połowie stycznia opóźnienia sprzedaży wersji pudełkowej w większości krajów, w grę zagrało już ponad 1,2 mln osób na wszystkich platformach: Windows, PlayStation 4 i Xbox One. Dying Light już od tygodnia utrzymuje się również na jednym z pierwszych miejsc na liście bestsellerów Steam, tuż za Counter Strike: Global Offensive i Dota 2.
Gra spotkała się z dobrym przyjęciem graczy i krytyków. Według serwisu Metacritic średnia ocena gry waha się od 76-79 proc. Dying Light zostało również pozytywnie ocenione przez 89 proc. z blisko 5,5 tys. osób komentujących grę w serwisie Steam.
Światowym wydawcą Dying Light jest firma Warner Bros. Interactive Entertainment. Za produkcję odpowiada firma Techland z siedzibą we Wrocławiu, szczególnie znana z serii Dead Island (7,5 mln sprzedanych kopii do grudnia 2013) oraz Call of Juarez (3 mln kopii). Dying Light było zapowiadane jako jeden z głównych polskich hitów komputerowych 2015 roku i jak dotychczas utrzymuje dobre wyniki. (PAP)
mk/ ura/