REKLAMA
TYLKO U NAS

Jedna z najszybciej rosnących spółek chce wejść na GPW

Adam Hajdamowicz2017-09-12 13:40redaktor Bankier.pl
publikacja
2017-09-12 13:40

R22 S.A. stara się, aby już w tym roku wejść na GPW. Działająca w branży technologicznej spółka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm w Europie. Pieniądze z IPO mają jej posłużyć do przeprowadzania kolejnych przejęć.

Jedna z najszybciej rosnących spółek chce wejść na GPW
Jedna z najszybciej rosnących spółek chce wejść na GPW
/ YAY Foto

fot. / / YAY Foto

R22 zamierza do końca tego roku przeprowadzić pierwszą publiczną ofertę akcji (IPO) i zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka złożyła 31 sierpnia br. prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego.

Grupa R22 w ostatnich kilku latach przeprowadziła kilkanaście przejęć, na które przeznaczyła ponad 60 mln zł. Akwizycje dotyczyły spółek działających na rynku hostingu, rejestracji domen internetowych oraz rynku usług e-marketingu oraz performance marketingu. Inwestycje w zakup spółek uzupełniły portfolio Grupy o znane marki należące do przejmowanych firm m.in.: Hekko.pl, Super-Host.pl, Biznes-Host.pl, Domeny.pl, IONIC.pl, Active24.pl, SerwerSMS.pl.

— Obecnie rozmawiamy z kolejnymi dziesięcioma spółkami o przejęciach. Są to firmy z obszaru hostingu i omnichannel communication. Zaczynamy też rozglądać się za granicą: w Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Jest tam dużo komplementarnych spółek. Z niektórymi zawarliśmy wstępne porozumienia— mówi prezes R22, Jakub Dwernicki.

— Nie chcemy działać tylko dzięki długowi bankowemu — zapewnia prezes. Pieniądze uzyskanie na giełdzie mają im w tym pomóc i umożliwić dalszą ekspansję.

Grupa R22 opiera się na trzech filarach biznesowych: 

  • Hosting – zapewnienie przestrzeni serwerowej i świadczenie usług w celu utrzymania określonych treści elektronicznych w Internecie oraz sprzedaż i utrzymywanie domen internetowych i certyfikatów SSL w modelu abonamentowym.

  • Omnichannel communication – automatyzacja wielokanałowej komunikacji elektronicznej z odbiorcami, w tym komunikacji marketingowej oraz tzw. transakcyjnej, czyli związanej z zawieranymi transakcjami, płatnościami, dostawami etc., a także przetwarzanie, analizowanie i wykorzystywanie dużych zbiorów informacji o potencjalnych odbiorcach (tzw. Big Data).

  • Telekomunikacja –w szczególności dostarczanie – poprzez dedykowaną platformę – usług telefonii VoIP (tzw. „telefonia internetowa”), Internetu oraz transmisji danych.

Działalnością związaną z hostingiem i domenami zajmują się spółki z Grupy H88. Klienci tej spółki mają obecnie zarejestrowanych ponad 300 tys. domen. Ponadto H88 jest sprzedawcą certyfikatów SSL, czyli rozwiązań zapewniających bezpieczne przesyłanie danych w Internecie, poufność i integralność transmisji danych. Jak informuje spółka, tym zakresie H88 obsługuje ponad połowę banków w Polsce oraz wiele korporacji.

Obszarem omnichannel communication zajmują się spółki z Grupy Vercom, które oferują usługi oparte o zautomatyzowane rozwiązania informatyczne świadczone w modelu SaaS (ang. Software as a Service) i obejmują w szczególności wysyłanie komunikatów transakcyjnych i marketingowych do różnych grup klientów, a także przetwarzanie, analizowanie i wykorzystywanie dużych zbiorów informacji o potencjalnych odbiorcach (tzw. Big Data). Działalność w tym segmencie realizowana jest w ramach następujących marek: EmailLabs, RedLink, SerwerSms.pl , EmailHeroes, CloudSender, SMSLabs.

Komunikaty wysyłane przez Vercom są zarówno poprzez SMS, jaki i przez e-maile. Są to np. potwierdzenia o nadaniu paczki, komunikaty alarmowe do ludności czy SMS-y sieci handlowej do klientów. Obecnie grupa Vercom wysyła kilkadziesiąt milionów SMS-ów miesięcznie.

EmailLabs przykładowo obsługuje m.in. firmy z branży finansowej (np. Raiffaisen Bank, Lindorff, Aegon), eCommerce (np. Wittchen, Militaria.pl, YES, DeeZee, Rossmann, Nestle), a także portale (np. Fru.pl, eSky.pl. Demotywatory.pl, Vitalia.pl, PolakPotrafi.pl).

Segmentem telekomunikacyjnym zajmuje się Grupa Oxylion, która jest krajowym liderem w zakresie dostawy usługi VoIP w segmencie B2B, a ponadto dostarcza internet, głównie w mniejszych miejscowościach, gdzie więksi operatorzy nie są obecni. Oxylion ma ponad 20 tys. klientów Internetu szerokopasmowego (głównie w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, opolskim i podkarpackim) i stanowi wsparcie w zakresie infrastruktury dla pozostałych spółek z Grupy R22. Ma też klientów biznesowych w obszarze tzw. Inteligentnej telefonii. np. operatorów call center.

— Nasze obszary biznesowe łączy to, że stawiamy na usługi dostarczane do rozproszonej bazy klientów, które  w większości realizowane są w modelu abonamentowym, gdzie klient płaci za usługi miesięcznie, a to generuje stabilne i powtarzalne przychody – mówi Jakub Dwernicki.

Grupa R22 w roku obrotowym zakończonym 30 czerwca br. wypracowała ponad 74 mln zł przychodów, co stanowiło wzrost o ok. 75 proc. względem poprzedniego okresu sprawozdawczego. Zysk EBITDA wyniósł w tym czasie kilkanaście milionów złotych.

Vercom w tym roku jako jedna z zaledwie 6 polskich firm znalazł się w rankingu 1000 najdynamiczniej rosnących spółek w Europie organizowanym przez prestiżowy dziennik biznesowy "Financial Times". W badaniu brano pod uwagę dynamikę wzrostu przychodów w latach 2012-15, a w tym okresie spółka Vercom zwiększyła swoje przychody aż o 215 procent.

Źródło:
Adam Hajdamowicz
Adam Hajdamowicz
redaktor Bankier.pl

Redaktor działu Rynki Bankier.pl. Głównym obszarem jego zainteresowań są rynki akcji, w szczególności skupia się na opisywaniu sytuacji spółek z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Śledzi także wpisy na listę ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego. Absolwent finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, posiadacz licencji maklera papierów wartościowych nr 3313.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki