REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Jaka jest przyszłość e-handlu?

2010-10-01 14:00
publikacja
2010-10-01 14:00
Przyszłość e-commerce w Polsce będzie wyglądała podobnie jak w Europie i na całym świecie – pojawią się całe nowe gałęzie handlu, które powstaną tylko  dlatego, że jest e-commerce (jak np. „zakupy grupowe”, czego przykładem jest Groupon.pl).

Polski rynek zaczyna powoli petryfikować się – przejęcie przez Empik Merlina oznacza, że zaczął się czas ustalania hierarchii w naszym rodzimym internecie. Przejęcia, wykupy i zmiany właścieli, które obserwowaliśmy w tym roku świadczą o tym, że gracze do tej pory nie inwestujący w e-commerce zobaczyli w nim możliwość zarabiania na skalę większą niż dotychczas.

Czy jego wartość będzie rosła?


Tak, będzie rosła (w porównaniu na przykład do wzrostów w branży reklamy online) i możliwe, że w tym roku przekroczy wartość 17%-18%. Mam nadzieję, że dynamika przyrostu sklepów przekroczy 10 tys. działających podmiotów w sieci, a udział e-commerce w handlu detalicznym przekroczy 2%.

O atrakcyjności naszego rynku świadczą też pogłoski o wejściu w polski e-handel Tesco i Zara. Uważam to za bardzo dobry papierek lakmusowy stanu naszej branży. Zagranicze sieci zaczynają traktować nasz rynek jak dojrzały i interesujący.

Jesteśmy w połowie drogi pod kątem rozwoju rynku e-zakupów w Polsce – trendy wyznacza Wielka Brytania, Dania czy Norwegia, gdzie odsetek kupujących online przekracza 60%. U nas ta wielkość kształtuje się na poziomie 16%-17%.

Czy warto wchodzić w e-handel licząc na spore zyski?


W polskim e-commerce mamy do czynienia z dużymi obrotami dochodzącymi do 150-180 mln złotych, ale ze stosunkową małę zyskownością. Przykłady serwisów Ulubiony.pl czy Hoopla.pl, które to sklepy notowały duże obroty pokazują, że nie można prowadzić olbrzymiego sklepu z marżami 2-3%. Wystarczy jeden miesiąc z gorszą płynnością finansową aby cała układanka się zawaliła.

Są też serwisy generujące obrotu kilku milionowe ale za to z zyskownością na poziomie kilkudziesięciu procent – są to niszowe sklepy nastawione na bardzo konkretnego klienta i rozpoznające jego potrzeby (np. sklepy z perfumami czy soczewkami).

Artur Kurasiński
http://blog.kurasinski.com/
Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki