Zmiana miejsca prowadzenia działalności to także konieczność zmiany rejestracji firmy. W przypadku osoba fizycznej wykreślenie z ewidencji działalności w jednym mieście i wpisać do ewidencji w drugim jest bezpłatne. Na wykonanie tych czynności przedsiębiorca ma dwa tygodnie - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Składając wniosek w Krajowym Rejestrze Sądowym wspólnicy muszą do niego dołączyć akt notarialny z umową spółki, za co uiszczą 500 zł opłaty sądowej i 250 zł za publikację w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. KRS rozpatruje wniosek w ciągu 14 dni, ale może się to przedłużyć nawet do 4 tygodni.
Kolejny etap to odwiedziny siedziby ZUS. Osoby prawne zgłaszają tutaj zmianę miejsca prowadzenia działalności na druku ZUS ZPA, zaś osoby fizyczne - na ZUS ZFA. W dokumencie zaznaczamy czynność zmiany danych.
Następnie należy udać się do właściwego dla nowej lokalizacji urzędu skarbowego oraz banku, w którym mamy konto. Tutaj konieczny jest nowy dokument REGON i zaświadczenie o wpisie do ewidencji bądź zaświadczenie o wpisie do ewidencji poszczególnych wspólników oraz kopia umowy spółki. Gdy z bankiem zawarto umowę kredytową, należy w niej uwzględnić zachodzące zmiany.
Po przeniesieniu firmy trzeba zadbać o uaktualnienie wizytówek, strony internetowej, folderów reklamowych etc. O nowym adresie należy oczywiście powiadomić kontrahentów i współpracujące przedsiębiorstwa.
(na podst.: Joanna Inorowicz, Marta Biernacka/Puls Biznesu)
Jak przenieść firmę do innego miasta
2005-09-23 13:53
publikacja
2005-09-23 13:53
2005-09-23 13:53