REKLAMA
TYLKO U NAS

Ironicznie czy na serio - wszystko na temat dzienników telewizyjnych

2008-11-12 09:26
publikacja
2008-11-12 09:26

Oglądalność programów informacyjnych we wrześniu spadła. Także dzienniki telewizyjne tracą widzów. Jak podaje dziennik Polska, widownia "Wiadomości" w zeszłym miesiącu wynosiła 4,4 mln osób - to o 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobne spadki zanotowały "Wydarzenia" (2,3 mln widzów – mniej o 11,7 proc. niż rok wcześniej)  i "Panorama" (1,4 mln widzów – mniej o 12,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Najmniej widzów straciły "Fakty" TVN, które śledziło 3,6 mln osób (o 1 proc. mniej). Główne wydania serwisów informacyjnych, mimo widocznego spadku oglądalności, mają jednak stałych widzów. Co wpływa na popularność danych dzienników?

Najnowszy raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przynosi odpowiedź na to pytanie. Analiza porównawcza czterech najważniejszych dzienników informacyjnych: "Wiadomości", "Wydarzeń", "Panoramy" oraz "Faktów", wyraźnie pokazuje różnice i podobieństwa w programach informacyjnych. Dobór tematów jest zbliżony we wszystkich stacjach. Dominuje polityka i doniesienia o wypadkach i katastrofach. Zauważyć można również pewne różnice – telewizja publiczna w dziennikach informacyjnych więcej miejsca poświęca tematyce związanej z kulturą i sprawami dotyczącymi Kościoła. Z kolei dziennikarze TVN i Polsatu stawiają na zabawne, ironiczne komentarze, dzięki czemu dzienniki tych stacji mają nieco lżejszą, ciekawszą formę. 

Wyraźne podobieństwo widoczne jest w kwestii związanej z liczbą przedstawicieli danego ugrupowania, pojawiających się w głównych wydaniach serwisów informacyjnych. Z raportu wynika, że we wszystkich stacjach najczęściej występowali politycy PiS-u, co ciekawe - także w bojkotowanym przez nich TVN-ie.

Osobny temat raportu to antenowe wpadki – językowe, techniczne i merytoryczne. Najmniej błędów przydarzyło się wydawcom "Faktów", którym należy pogratulować profesjonalizmu. Resztę... taktownie przemilczymy.

Dobór tematów, charakter przekazu oraz profesjonalna realizacja programu z pewnością znacząco wpływają na popularność poszczególnych programów. Wyniki oglądalności dobitnie pokazują, że widz spragniony jest raczej nieco lżejszej, nowocześniejszej formy dziennika telewizyjnego. 

Raport dostępny jest TU.

Źródło: Ewa Winkowska
Press-Service Monitoring Mediów

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki