Producent gier Image Power zadebiutował w środę na rynku NewConnect. Spółka, w której udziały posiada PlayWay dopiero rozpoczyna swoją przygodę z branżą gamedev.


[Aktualizacja 12:11]. Pierwszy dzień giełdowych notowań Image Power rozpoczął od wzrostów nawet o ponad 40 proc. względem ceny akcji z ostatniej emisji (30 zł). Chwilę później emocje nieco się uspokoiły i wzrosty stopniowo zaczęły spadać poniżej 20 proc. Obecny kurs akcji w okolicach 35 zł daje wycenę spółki na poziomie ponad 50 mln zł.
Spółka Image Power zadebiutowała na rynku NewConnect 7 kwietnia 2021 r. Uroczystość pierwszego notowania akcji transmitowana była za pośrednictwem YouTube GPW o godz. 11:30. Image Power to 377. spółka notowana na NewConect oraz 7. debiut na tym rynku w tym roku.
🔔 Zapraszamy na debiut Spółki @imagepowerpl na rynku #NewConnect, który odbędzie się 7 kwietnia. 🔜📅
— GPW (@GPW_WSExchange) April 6, 2021
Uroczystość rozpocznie się o godz. 11:30 i będzie transmitowana za pośrednictwem YouTube #GPW
➡ https://t.co/5fMXeet4Bz#debiutNewConnect #witamynaGPW #debiut #dlainwestorów pic.twitter.com/8SVPGhxV8K
Jak czytamy na stronie spółki, początki Image Power sięgają 2012 roku, kiedy Paweł Graniak, aktualnie prezes zarządu, założył pierwszą w Polsce szkołę concept artu i digital paintingu. W praktyce spółkę Image Power założono 24 czerwca 2016 r., a działalność operacyjna, związana z branżą gier, została rozpoczęta dopiero w 2019 r. Obecnie spółka prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne. Image Power pozyskało także znaczącego inwestora - PlayWaya, wiodącego polskiego producenta i wydawcę gier komputerowych, notowanego na głównym rynku GPW.
Cele emisji akcji
W wyniku zeszłorocznych emisji akcji serii D i E Image Power pozyskał ok 2,5 mln zł na dalszy rozwój. Pozyskane środki zostaną wydatkowane w następujący sposób:
- 70% środków na produkcja gier (wynagrodzenia zespołów),
- 15% środków na preprodukcje gier (wynagrodzenia zespołów),
- 10% środków na marketing gier (reklama gier w internecie, reklamy i obsługa w social mediach oraz obsługa PR),
- 5% środków na koszty ogólnego zarządu (najem biura, koszty biurowe, koszty podróży służbowych i wydatki reprezentacyjne, płace zarządu).
Sprzedaż niezwiązana z grami
Do tej pory Image Power wyprodukował i współwydał (przeznaczył do sprzedaży) jedną grę w formie wczesnego dostępu, którą było „Dieselpunk Wars”. Produkcja zadebiutowała w dniu 19 listopada 2020 r. na PC na platformie sprzedażowej Steam, a w II kw. 2021 r. planowana jest premiera na konsole Nintendo Switch. Wszystkie prawa do gry posiada Image Power, pełniąc rolę producenta i współwydawcy.
Tak jednak nie było od samego początku. Prawa do gry „Dieselpunk Wars” zostały bowiem odkupione przez Image Power od PlayWaya w sierpniu 2019 r., po czym natychmiast zawarto umowę, aby ukończeniem produkcji zajęło się Roasted Games, z którym Image Power będzie się dzielić przychodami za sprzedaży.


W 2019 r. Image Power uzyskał przychody netto ze sprzedaży na poziomie 172,6 tys. zł. W skład przychodów w tym okresie wchodziły jednak przychody niezwiązane z bieżącą działalnością operacyjną, czyli produkcją gier. A dokładnie dotyczyły one doradztwa w zakresie... nieruchomości pod inwestycje w hotele (analiza rynku, wybór inwestycji, przygotowanie prezentacji, analiza SWOT, rozmowy z inwestorami potencjalnymi) w kwocie 96,2 tys. zł oraz doradztwa w zakresie technologii informatycznej (przygotowanie planu sytemu informatycznego dla kancelarii prawnej, przygotowanie projektu strony internetowej, przygotowanie bazy danych klientów, dostosowanie danych do wymogów prawnych, analiza i doradztwo w sprawie wyboru sytemu informatycznego) w kwocie 76,4 tys. zł.
Z kolei w 2020 r. spółka osiągnęła 881,8 tys. zł przychodów netto, z czego aż 754 tys. zł stanowiła tak zwana dodatnia zmiana stanu produktów, czyli zabieg księgowy niezwiązany z jakąkolwiek sprzedażą. W tym okresie Image Power uzyskał przychody ze sprzedaży gier w wysokości 101,9 tys. zł. Na przychody te złożyły się: transakcja sprzedaży gry „Dirty Jobs Simulator” o wartości 35 tys. zł oraz sprzedaż na platformie Steam gry „Dieselpunk Wars” o wartości 66,9 tys. zł. Ponadto spółka uzyskała przychody ze sprzedaży usług związanych z grami, tj. z zakończonej kampanii crowdfundingowej dla gry „Dieselpunk Wars” na portalu Kickstarter, z której Image Power otrzymała 25,9 tys. zł.
Co więcej, poza nieruchomościami, jeszcze w 2019 r. Image Power (wtedy występujące pod nazwą Trzy Wyspy) jako jeden z przedmiotów działalności miało wpisaną chociażby sprzedaż detaliczną paliw. Z paliwami zresztą związana jest także inna ciekawostka. Prawa do wspomnianej już gry „Dirty Jobs Simulator” początkowo Image Power wykupił od PlayWaya za 25 tys. zł. Zanim produkcję wydano sprzedano ją jednak na rzecz spółki Naft Petrol, która także ostatnio przemianowała się ze sprzedaży paliw na produkcję gier (od niedawna jest to już spółka Supergames).


Strategia rozwoju
W przyjętej strategii rozwoju Image Power zakłada dalszy rozwój
działalności poprzez produkcję
i dystrybucję dużej ilości, nisko i średnio budżetowych wysokomarżowych gier. Produkty tworzone mają być przez rozproszone, niewielkie zespoły deweloperskie, a na dzień sporządzenia dokumentu informacyjnego (5 marca 2021 r.) spółka posiadała 4 zespoły wewnętrzne i jeden zespół zewnętrzny. Strategia rozwoju ma zostać zrealizowana
poprzez osiągnięcie następujących celów:
- zdobycie znaczącej pozycji w segmencie gier wideo,
- dywersyfikacja portfolio gier poprzez produkcję i dystrybucję kolejnych premier na PC oraz Nintendo Switch – około 5 gier rocznie,
- dalszy rozwój potencjału intelektualnego poprzez zwiększanie ilości zespołów i rozbudowę obecnych.
Przyjęta strategia będzie realizowana w latach 2021-2022. Spółka w celu realizacji strategii rozwoju rozważa wykorzystanie środków wypracowanych z działalności operacyjnej spółki. Zarząd Image Power nie wyklucza jednak, iż w ramach realizacji strategii rozwoju przeprowadzi kolejną emisję akcji, celem zwiększenia dynamiki rozwoju prowadzonej działalności.