Kup dwa, a trzecią dostaniesz gratis, programy lojalnościowe czy sezonowe wyprzedaże - sklepy wodzą nas cenowo na pokuszenie. Ile faktycznie oszczędzamy na tego typu promocjach? Okazuje się, że sporo! Oto najnowsze dane z paragonów przedstawione dzięki danym z aplikacji PanParagon.


W analizie ujęte zostały paragony z datą zakupu od 1 lipca do 31 sierpnia 2024 z trzech wybranych
sieci handlowych w Polsce. Koszyk zakupowy obejmował takie produkty jak:
- pomidor malinowy (1kg),
- papryka czerwona (1 kg),
- cukier biały (1 kg),
- ziemniaki (1 kg),
- filet z piersi kurczaka (1 kg),
- mleko (1 l),
- olej rzepakowy (1 l),
- bułka kajzerka (1 szt.),
- jabłka (1 kg),
- marchew (1 kg),
- brokuł (1 szt.),
- masło 200 g (1 szt.),
- mąka pszenna tortowa (1 kg),
- banany (1 kg).
Według danych pochodzących z paragonów średnia cena zakupu bez rabatu za wszystkie ujęte w analizie produkty w okresie letnim wynosiła ok. 96,61 zł. Diametralnie zmienia się sytuacja, kiedy weźmiemy pod uwagę widoczne w tym okresie promocje z trzech sieci handlowych w Polsce. Suma
na paragonie po zastosowaniu rabatów spadała do ok. 74,17 zł, co oznacza oszczędność na poziomie aż 22,45 zł.
– Rabatowanie to istotny element strategii sieci handlowych w Polsce. Konsumenci, szczególnie w
obliczu rosnącej w ostatnich latach inflacji, coraz chętniej korzystają z promocji, aby obniżyć koszty codziennych zakupów. Potwierdzeniem tego jest ciągły wzrost zainteresowania wyszukiwarką promocji wśród użytkowników naszej aplikacji – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. - Zmniejszenie sumy na paragonie średnio o 23 proc. to już spora oszczędność dla klienta. To z kolei sprawia, że konsumenci są bardziej skłonni do dokonywania zakupów w danym sklepie. Warto jednak zwracać uwagę na zasady promocji, które często bywają zawiłe i mają kilka warunków do spełnienia. Niekiedy okazuje się, że rabat obowiązuje tylko przy zakupie kilku sztuk tego samego produktu lub w określonych dniach tygodnia. Aby faktycznie oszczędzić na zakupach spożywczych należy dokładnie zapoznać się z daną ofertą promocyjną – dodaje.
PanParagon