Ile kosztuje wedding planner?

Dla wielu par ślub to najważniejszy dzień rozpoczynający nowy rozdział w życiu. Dlatego dążą do tego, aby był on wyjątkowy i niepowtarzalny. Jednak organizacja ślubu i wesela to nie lada wyzwanie, wymagające zaangażowania, dobrej koordynacji i umiejętności spięcia wielu marzeń czasami ograniczonym budżetem, a także poświęcenia sporej ilości czasu.

Organizacja tradycyjnego ślubu i wesela to wydatek sięgający nierzadko kilkudziesięciu tysięcy złotych. Koszty te są podobne w całym kraju, bez względu na miasto czy województwo. Oczywiście dokładny koszt całego przedsięwzięcia zależy od liczby zaproszonych gości, miejsca organizacji wesela, ceny zaangażowanych podwykonawców, jak zespół czy fotograf, a także dodatkowych atrakcji. Choć pary pochłonięte przygotowaniami zwykle nie biorą tego czynnika pod uwagę, do kosztów alternatywnych zaliczyć trzeba potrzebny na organizację przyjęcia czas.

(fot. Daniel Dmitriew / FORUM)

Dla zapracowanych – wedding planner

To właśnie zapracowane, zabiegane i nie dysponujące czasem osoby najczęściej pukają do drzwi wedding plannera. – Nie jest tak, że pary przychodzą do nas z konkretną wizją ślubu. Wprost przeciwnie. Są to osoby bardzo zapracowane, które nierzadko nie mają nawet czasu pomyśleć wcześniej nad tym, jak wyobrażają sobie ten dzień. To właśnie od nas oczekują pomocy przy kreowaniu wizji ich wesela, a potem przy organizacji i koordynacji tego dnia. Często powtarzają czego nie chcą na swoim ślubie, a do nas należy zaproponowanie rozwiązań, pomysłów , poszczególnych podwykonawców – potwierdza Karina Komorowska, konsultantka ślubna Perfect Moments, członek Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych.
W ofercie wedding plannerów znajduje się zarówno kompleksowa organizacja ślubów zarówno w kraju, jak i za granicą wraz z poszukiwaniem miejsca weselnego, pomoc w organizowaniu formalności, wyborze podwykonawców, jak i koordynacją w dniu ślubu. Jednak pary mogą również wybrać węższy zakres usługi. Często firmy udostępniają kilka pakietów usług.

O zaletach organizacji ślubu przez agencje ślubne nad tymi organizowanymi samodzielnie przekonuje Anna Piwońska, Perfect Day Wedding Consultant i członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych: – Przede wszystkim konsultant ślubny ma doświadczenie – wie, czego unikać, a jakie rozwiązania się sprawdzają. Organizując samodzielnie po raz pierwszy wesele, młoda para nie wie, jakie rozwiązania są najlepsze i gdzie czyhają niebezpieczeństwa. Konsultant dba również o detale, z których młoda para nie zdaje sobie sprawy i jest przygotowany na wszelkie problematyczne sytuacje. Ponadto podczas ślubu i wesela konsultant osobiście synchronizuje i nadzoruje prace podwykonawców, co nie jest w stu procentach możliwe do wykonania przez młodą parę - wymienia konsultantka Perfect Day.

Weselny budżet jak dobre auto

Konsultant ślubny pomaga dobrać usługi do budżetu, jakim dysponuje para młoda. – Wesele na 100 osób to zwykle wydatek 40 000-60 000 zł w całym kraju, bez względu na miasto czy województwo. Jest to wesele na poziomie, dobrze zorganizowane, z atrakcjami i prowizją agencji – wyjaśnia Karina Komorowska, konsultantka ślubna Perfect Moments. Zdarza się jednak, że przyszli małżonkowie nie dysponują taką kwotą. – Konsultant ślubny jest od tego, aby doradzić na czym warto zaoszczędzić, a na czym nie. W takich sytuacjach szukamy priorytetów dla pary młodej. Konsultant szuka alternatywy np. są pary, które na dekoracje chcą wydać 30 tys zł, ale jeśli para młoda ma na dekoracje obejmującą wszystkie elementy (tzn. bukiety, butonierki, dekoracja lokalu, kościoła, samochodu, etc.) przeznaczone 1000 zł – to do nas należy dopasowanie takich rozwiązań aby się w tym budżecie zmieścić . Jednak to para młoda decyduje ile jest w stanie przeznaczyć na poszczególne elementy wesela. Nie jest sztuką zorganizować przyjęcie przy ogromnym budżecie, ale znaleźć takie rozwiązania, które pozwolą przy ograniczonych budżetach zorganizować wesele pod konkretne wymagania pary młodej – dodaje konsultantka Perfect Moments.

Przy określaniu budżetu weselnego ważny jest typ lokalu, w którym młodzi zdecydują się zorganizować przyjęcie. – Najdroższe są ekskluzywne restauracje położone w oryginalnych miejscach, pięciogwiazdkowe hotele oraz restauracje zlokalizowane w obiektach historycznych. W tego typu obiektach cena za menu waha się między 350 a 550 zł od osoby. Natomiast na drugim krańcu znajdują się przydrożne sale weselne oraz restauracje, gdzie cena za menu weselne mieści się w granicy 150-200 zł za osobę – wyjaśnia Anna Piwońska , Perfect Day Wedding Consultant.

Podobne różnice w cenach występują u podwykonawców świadczących usługi wideo czy wśród zespołów muzycznych. – Film ze ślubu i wesela nagrany przez jednego operatora kosztuje w granicy ok. 2 000-2 500 zł. Ale film ze ślubu i wesela, nagrany przez dwóch lub trzech operatorów, przy użyciu aparatów fotograficznych, steady-cam’u kosztuje już 6 000 zł. To samo dotyczy zespołu muzycznego. Przeciętny zespół muzyczny, składający się z 3 czy 4 osób, kosztuje 3 500-4 500 zł. Natomiast zespół muzyczny składający się z minimum 5 profesjonalnych muzyków, dobrych wokalistów, posiadający dobrze dobrany repertuar kosztuje minimum 8 000 zł – kontynuuje Anna Piwońska.

Ile kosztuje usługa konsultanta ślubnego

Przy korzystaniu z usług konsultanta ślubnego trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami tytułem wynagrodzenia agencji. Cena tych usług zależna jest od tego, jaki zakres prac młodzi powierzą konsultantowi, nie jest uzależniona natomiast od zaplanowanego na wesele budżetu. Za pakiet usług zawierających kompleksową organizację ślubu i wesela w Polsce można zapłacić nawet ponad 10 000 zł. Koszty mogą być różne w zależności od miasta, w którym organizowane jest przyjęcie.

– Warto jednak podkreślić, że nasza praca nad jednym weselem to setki godzin spędzonych na rozmowach z klientami, z podwykonawcami, mnóstwo telefonów, czasu spędzonego przy komputerze. Efekt finalny widać w dniu ślubu i wesela, gdzie przygotowania do tego dnia intensywnie trwały od tygodni, a dziś pilnujemy tylko, żeby wszystkie ustalenia zostały wcielone w życie. Nasze wynagrodzenie jest uzależnione zatem od ilości elementów, którymi mamy się zająć. Pary młode najczęściej przychodzą do nas na około rok albo na osiem miesięcy przed organizacją przy chęci skorzystania z kompleksowej usługi. Za ten czas pracy dostajemy około 7-10 tysięcy, w zależności od województwa, wliczając w to koordynację dnia ślubu i wesela, a nierzadko także poprawin. Dodatkowo jeden konsultant jest w stanie dobrze obsłużyć tylko kilku klientów kompleksowych w roku – zauważa Karina Komorowska, konsultantka ślubna Perfect Moments.
Z nieco wyższymi kosztami usług wedding plannera wiążą się także wesela za granicą. – Do podstawowych usług w takim przypadku dochodzą dodatkowe prace związane z tłumaczeniem dokumentów, odbiorem gości z lotniska, opieką nad gośćmi z zagranicy, organizowaniem podwykonawców posługujących się językiem ojczystym jednego z narzeczonych – wyjaśnia Anna Piwońska, Perfect Day Wedding Consultant.

Indywidualne stawki obowiązują też dla par chcących zorganizować wesele w odległych zakątkach świata czy pragnących spełnić niestandardowe życzenia wymagające od konsultantów dodatkowej pracy.

Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ksenia2020

Ja z moim mężem jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Wedding Plannerem Dorotą z Winsa Agencji z Krakowa. Bardzo doceniamy jej profesjonalizm i zaangażowanie na jakie mogliśmy liczyć w całym okresie planowania. My mieszkamy zagranicą i nie wyobrażam sobie organizacji ślubu bez takiego wsparcia. Nasz ślub był tego roku. Gorąco polecamy skorzystanie z takich usług, wszystkim którzy szukają pomocy przy organizowaniu wesela.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 botak

Ja uważam, że dobry Wedding Planner (jego koszty) pokrywane są z upustów które ma wynegocjowane w sali weselne, w kwiaciarni, z muzykantami, u fotografa. Ja miałem przyjemność pracować z agencją z Warszawy https://nostresswedding.pl/ i mogę śmiało powiedzieć, że organizacja samodzielna to męczarnia... a dzięki nim koszt wyszedł taki sam a przynajmniej BEZ STRESU!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 0 kaseka2

My nie mamy wedding plannera, staramy się wszystko ogarnąć. Jeżeli chodzi o salę to mamy zarezerwowaną w best western premier w Krakowie, gdzie są wspaniałe managerki, które w każdej kwestii służą radą i wiem, że dzięki nim ten dzień będzie wyjątkowy.

! Odpowiedz
2 1 molins

Ja sama organizowałam swój ślub ale ogólnie idea wedding plannera jest mi bardzo bliska, niedługo sama nim zostanę :) Szalenie ciekawe zajęcie ale wiadomo - wymaga odpowiedniego zaangażowania, kreatywności i umiejętności pracy z klientem ( a ci umówmy się - bywają różni ;p ). Nie obyło się oczywiście bez kursów ( ostatni robiłam w firmie emtg i szerze polecam ). Świetni wykładowcy i ogromna dawka wiedzy, którą wykorzystuję w codziennej pracy.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 1 ~Klips

Moje zdanie jest takie, że nie warto patrzeć tylko na cenę. W przypadku fotografa ślubnego kazdy kosztuje sporo, lepiej dołożyć trochę i mieć faktycznie profesjonalistę (od siebie polecamy sprawdzić portfolio firmy smok studio - nam robiła zdjęcia, nie była najtańsza, przy czym zdjęcia super). Teraz fotografią ślubna zajmuje sie masa osób, które o robieniu zdjęć prawie nie mają pojęcia!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~Anek

Aż sprawdziłam sobie portfolio tego pana ze smok studio, a co! Myślałam, że bezie lipa, taka totalna, a tu wręcz przeciwnie, bardzo dobre zdjęcia. Miłe zaskoczenia, naprawdę. Widać i talent, i dobry sprzęt. Już mało kto faktycznie robi dobre ślubne i weselne zdjęcia

! Odpowiedz
0 0 ~JuliaKK odpowiada ~Anek

Faktycznie ładne. Dużo usmiechów, to mi się podoba ;) I faktycznie, coraz wiecej osób nie dosć, ze spiewa sobie wiele za sesje, to i tak się potem okazuje, że to super niska cena, bo ceny sa z kosmosu. Już lepiej troche dołożyć i faktycznie mieć ładne zdjęcia a nie tak, że potem wstyd je nawet komuś pokazać

! Odpowiedz
1 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 6 ~Magda

Ja osobiscie uwazam ze nalezy tezdac szanse firma rozwijajacym sie. Kazdy musi.jakos zaczac. Sama prowadze taka firmę i gdyby nie młodzi ktorzy mi zaufali na początku nie mogłabym sie rozwijać. Ponad to te mmlode siksy jak ktos wczesniej napisall tez moga miec dobre pomysly i sprawic ze slub bedzie bajeczny

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne