Ile kosztuje firmy internetowy hejt?

Twoja firma ma negatywną opinię w internecie? Być może przedsiębiorstwo padło ofiarą zaplanowanego hejtu. Cena za umieszczenie nieprawdziwego, hejterskiego komentarza wynosi niewiele ponad 1 zł. Dla nieuczciwej konkurencji to nieduży koszt. Odbudowa pozytywnego wizerunku jest droższa i trudniejsza, ale możliwa.

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych i nowych technologii sprawia, że dbanie o swój wizerunek w sieci staje się dla firm coraz większym wyzwaniem. Tymczasem dobra opinia jest kluczowa dla utrzymania się na rynku. Jak stwierdza w rozmowie z agencją informacyjną infoWire.pl Michał Fedorowicz z firmy Apostołowie Opinii: Firmy z negatywną opinią w internecie mają problemy z rekrutacją nowych pracowników oraz motywacją obecnie zatrudnionych. Narażone są również na zwiększoną liczbę reklamacji oraz spadek zainteresowania klientów ich produktami, a co za tym idzie niższe zyski.

Co więc robić z nieprawdziwymi, hejterskimi komentarzami? Najlepiej się ich pozbywać. Tylko jak? Wiele podmiotów gospodarczych samodzielnie usuwa kłamliwe wpisy. Może to jednak przysporzyć wielu problemów, związanych z nieznajomością prawa i regulaminów witryn, na których są umieszczone komentarze. Bardzo często portale wykorzystują niewiedzę i żądają nielegalnych opłat za ich usunięcie ostrzega ekspert.

Zdanie się na specjalistów usuwających negatywne komentarze wyniesie nas od 150 do kilku tysięcy złotych, w zależności od tego, ile wpisów musi zostać usuniętych. Skuteczność jest duża profesjonaliści mogą zlikwidować 87% hejterskich komentarzy, jednak z roku na rok czyszczenie sieci staje się coraz trudniejsze.


Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 0 ~StanRS

No to sobie policzcie, ile plutarch, zbyszek1 i inni hejterzy zarabiają na samym tylko "bankierze". A dochodzą jeszcze inne portale.
A jak mi się pralka zepsuje zaraz po okresie gwarancji, to nie będą już mógł napisać opinii, bo to jest "szkalowanie" wizerunku firmy.

! Odpowiedz
0 0 ~niepelnosprawny_org

lepiej prowadzić uczciwy biznes, może nie najwyższych lotów, ale spokojny, solidny...
zawsze sie ktos moze przyczepić, nawet jak sie jest "porzadnym", ale po co dodatkowo sobie scigac na kark problemy? Bo dobrego moze ktos poprzeć i widać, ze hejt nawet udany, ale jest bezzasadny, moze od konkurencji, moze skad inad...

! Odpowiedz
0 3 ~kolo

To powinno być karalne!

! Odpowiedz
0 3 ~MM

Jest karalne. Pomówienia, kłamstwo, działanie na szkodę firmy, nieuczciwa konkurencja.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne