IMS chce się rozwijać na rynkach zagranicznych

Spółka IMS zamierza w najbliższych latach kontynuować ekspansję na światowych rynkach - poinformował na konferencji prezes spółki Michał Kornacki.

Jednym z celów strategicznych spółki IMS, która działa w branży marketingu sensorycznego, jest ekspansja na rynku europejskim, ale spółka nie wyklucza działalności o charakterze globalnym.

"Nie ograniczamy się tylko do rynku europejskiego. Pracujemy zdalnie, obsługa naszych kontrahentów w 99 proc. odbywa się online, możemy więc działać w dowolnym miejscu na świecie" - powiedział na konferencji prezes IMS Michał Kornacki.

"Preferujemy Europę Zachodnią, ponieważ firmy, z którymi już współpracujemy lub jesteśmy na etapie rozmów, mają bardzo silną pozycję na rynku, tak jak w przypadku sieci Orsay, z którą podpisaliśmy umowę, na podstawie której świadczymy usługi audiomarketingu w tej grupie w 11 krajach Europy" - dodał.

Jak powiedział Piotr Bielawski, wiceprezes zarządu spółki, firma będzie dążyła, aby umowy podpisywać w modelu abonamentowym, który jest najbardziej korzystny dla IMS z punktu widzenia biznesowego.

Podczas konferencji członkowie zarządu odnieśli się również do sytuacji spółki na polskim rynku.

"Na krajowym rynku nie mamy konkurencji, tak że strategia na rynku lokalnym polegać będzie na polityce przejęć małych firm i doskonaleniu przyjętej przez nas lokalnej strategii sprzedażowej" - powiedział Kornacki.

Po trzech kwartałach 2016 r. przychody IMS wyniosły 30,2 mln zł, EBITDA sięgnęła 6,4 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej 3,2 mln zł. Rok wcześniej było to 27,5 mln zł przychodów, 7,9 mln zł EBITDA i 4,5 mln zysku netto. W połowie listopada zarząd IMS poinformował o obniżeniu prognoz na cały 2016 r. Prognoza zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej została obniżona do 5 mln zł z 6 mln zł poprzednio, a skonsolidowanych przychodów do 42,5 mln zł z 46,2 mln zł. Prognoza zysku operacyjnego została obniżona do 6,3 mln zł z 8,2 mln zł, a EBITDA do 9,6 mln zł z 11,5 mln zł.

Jak podała wówczas spółka, obniżenie prognoz wyników grupy IMS wynika z niższych od spodziewanych przychodów reklamowych. Zarząd podtrzymał jednocześnie prognozy średnioterminowe na lata 2017-2019. (PAP)

hb/ jtt/

Źródło: PAP Biznes

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
IMS -1,33% 3,70
2019-12-11 09:36:01
WIG -0,14% 55 531,27
2019-12-11 17:15:00
WIG20 -0,33% 2 047,34
2019-12-11 17:15:00
WIG30 -0,28% 2 353,37
2019-12-11 17:15:01
MWIG40 0,40% 3 835,29
2019-12-11 17:15:00
DAX 0,63% 13 153,24
2019-12-11 17:30:00
NASDAQ 0,20% 8 633,26
2019-12-11 17:30:00
SP500 0,14% 3 137,00
2019-12-11 17:30:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.