Wadliwe sprzęgła i kłopoty z ładowaniem baterii – to awarie, które mogą wystąpić w pięciu modelach wyprodukowanych przez Hyundaia. Południowokoreański koncern ogłosił kampanię naprawczą. Również polscy właściciele hyundaiów muszą zgłosić się do mechanika.
Potencjalne usterki wykryte zostały w nowych i wyjątkowo nowych hyundaiach. To m.in. model kona sx2, i20 oraz bayon. W autach wyprodukowanych w Korei Południowej pomiędzy 21 marca a 27 grudnia 2023 r. (kona sx2) oraz wyprodukowanych w Turcji pomiędzy 28 marca 2023 r. a 15 stycznia 2024 r. (i20 i bayon) wadliwe okazało się sprzęgło.
Jak informuje producent, w pojazdach wyposażonych w 7-biegowe, dwusprzęgłowej skrzynie biegów, w przypadku automatycznego zdiagnozowania nieprawidłowego sterowania sprzęgłami, może dojść do nieaktywowania się trybu awaryjnego. W konsekwencji, sprzęgła mogą zostać uszkodzone podczas jazdy a samochód straci możliwość przyspieszania.
Kampania naprawcza na polskim rynku dotyczy 1322 pojazdów. Ich właściciele zostaną wezwanie do autoryzowanych stacji obsługi Hyundaia, gdzie mechanicy sprawdzą oraz zaktualizują oprogramowanie modułu skrzyni biegów.
Felerne okazały się także elektryczne modele ioniq 5 oraz ioniq 6. W autach wyprodukowanych w Korei Południowej pomiędzy 13 stycznia 2021 r. a 29 lutego 2024 r. (ioniq 5) oraz pomiędzy 28 września 2022 r. a 4 marca 2024 r. (ioniq 6), może wystąpić błąd ładowania wysokim lub niskim napięciem. Powodem może być chwilowe nadmierne natężenie prądu w jednostce sterującej ładowaniem.
Do serwisów muszą zgłosić się właściciele 708 aut zarejestrowanych w Polsce. Naprawa w ASO Hyundaia będzie polegała na aktualizacji a w razie potrzeby wymianie jednostki sterującej ładowaniem wraz z bezpiecznikiem.
W modelach ioniq 5 oraz ioniq 6 może dochodzić także do problemów ze sterownością pojazdu z powodu wady wewnętrznej półosi napędowej.