REKLAMA

RAPORTHipermarkety cenimy za ceny i promocje, dyskonty za przejrzyste informacje

2025-08-10 08:00
publikacja
2025-08-10 08:00

Klienci najbardziej cenią hipermarkety za atrakcyjne ceny i liczbę promocji – 28,4 proc. wskazań, a dyskonty za przejrzystą politykę informacyjną – 25,6 proc. - wynika z raportu UCE Research i Hybrid Europe. Najsłabsze oceny oba formaty uzyskały za jakość obsługi i wygodę zakupów.

Hipermarkety cenimy za ceny i promocje, dyskonty za przejrzyste informacje
Hipermarkety cenimy za ceny i promocje, dyskonty za przejrzyste informacje
fot. chainarong06 / / Shutterstock

„Wyniki badania potwierdzają ugruntowane skojarzenia konsumentów z poszczególnymi formatami handlowymi, których źródła sięgają początków rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce. Hipermarkety pojawiły się na naszym rynku wcześniej niż dyskonty i to one jako pierwsze zaoferowały szeroki wybór, atrakcyjne ceny i promocje” – zauważył Adam Iwiński z Hybrid Europe.

Ekspert zaznaczył, że dyskonty później pojawiły się na rynku, ale skutecznie zbudowały wizerunek, m.in. za pomocą intensywnej komunikacji marketingowej. Jej elementem jest przejrzysta polityka informacyjna, która wynika m.in. z wojny cenowej między największymi graczami segmentu, która mocno wybrzmiewa w mediach.

Z raportu UCE Research i Hybrid Europe wynika, że w opinii 28,4 proc. respondentów najbardziej atrakcyjne ceny i największą liczbę promocji zapewniają hipermarkety. Z kolei pod względem przejrzystej polityki informacyjnej na pierwszym miejscu uplasowały się dyskonty z wynikiem 25,6 proc.

„Konsumenci różnie postrzegają te formaty, choć często korzystają z obydwu. Hipermarkety nadal są synonimem dużych promocji i szerokiego asortymentu, a dyskonty – prostoty, przejrzystości i codziennych oszczędności” – stwierdził Iwiński.

Hipermarkety jako placówki zapewniające najbardziej przejrzystą politykę informacyjną wskazało 19,6 proc. badanych. Z kolei według 23,2 proc. ankietowanych najlepsze ceny i promocje zapewniają dyskonty.

„Dyskonty są dziś postrzegane jako format oferujący nie tylko niską cenę, ale także coraz szerszy wybór i wysoką jakość produktów. To efekt długoletnich inwestycji w jakość asortymentu” - podkreślił Adam Iwiński.

Z raportu wynika natomiast, że hipermarkety są najrzadziej doceniane za miłą i fachową obsługę – 5,4 proc. wskazań, za dobrze i intuicyjnie rozłożony towar - 7,6 proc., a także za szybkość i wygodę w robieniu zakupów – 8,4 proc. Podobne oceny w tej kategorii uzyskały dyskonty - odpowiednio: 5,7 proc., 6,8 proc., 7,6 proc.

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że generalnie wyniki hipermarketów i dyskontów są zbliżone we wszystkich kategoriach.

„Dyskonty wygrywają prostotą przekazu i przejrzystością oferty wspieraną intensywną i konsekwentną komunikacją reklamową. Hipermarkety natomiast czerpią z historycznej pozycji lidera rynku i oferują doświadczenie zakupowe oparte na szerokim wyborze i większej skali” - podsumował Iwiński.

Raport „Dyskonty i hipermarkety w oczach klientów” powstał na podstawie badania zrealizowanego przez UCE Research i Hybrid Europe na próbie 4126 klientów hipermarketów i dyskontów. (PAP)

gkc/ malk/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
bha
Szkoda tylko że przez ostatnie 3,4 lata ceny większości % towarów, artykułów i produktów w całym detalu podrożały ogromnie od 40 % w Górę!!! i to nie rzadko, nie rzadko o ponad 100%!!!.A promocje to trwają najwyżej Kika dni a potem cena wraca do zwyżki trzeba by nic nie robić tylko non stop latać codziennie żeby się na jakąś krótkotrawającą Szkoda tylko że przez ostatnie 3,4 lata ceny większości % towarów, artykułów i produktów w całym detalu podrożały ogromnie od 40 % w Górę!!! i to nie rzadko, nie rzadko o ponad 100%!!!.A promocje to trwają najwyżej Kika dni a potem cena wraca do zwyżki trzeba by nic nie robić tylko non stop latać codziennie żeby się na jakąś krótkotrawającą promocję załapać.Taka to jest dla mnie promocyjna rynkowa ciuciubabka.
helixo
"dyskonty za przejrzyste informacje" no tak 4 cenówki, cena dużymi a małą czcionką, że na drugi produkt przy zakupie trzech z kartą lojalnościową, albo przy zakupach za min 149zł, albo promocja dla osób które wyświetliły kupon w aplikacji, albo w piątek między 20 a 23:30 albo wszystko na raz :)
Tresowanie i ogłupianie
"dyskonty za przejrzyste informacje" no tak 4 cenówki, cena dużymi a małą czcionką, że na drugi produkt przy zakupie trzech z kartą lojalnościową, albo przy zakupach za min 149zł, albo promocja dla osób które wyświetliły kupon w aplikacji, albo w piątek między 20 a 23:30 albo wszystko na raz :)
Tresowanie i ogłupianie ludzi a tu piszą, że ktoś je ceni za "przejrzyste informacje" :D
prs
Hipermarkery nie sa polskie,
Slowo "dyskont".. zywnosc z "dyskontu"..
..mowi samo za siebie..

.."cenimy"..

..kto jak kto..

..lol..
carlito1
I popaprane ceny w stosunku do zarobków :)

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki