Harper Hygienics prognozuje 15,1 mln zł EBITDA w '18 i 24,6 mln zł w '19 (opis)

Harper Hygienics prognozuje osiągnięcie 15,1 mln zł zysku EBITDA w 2018 r. i 24,6 mln zł w 2019 r. - podała spółka w komunikacie. Przychody spółki mają w 2018 r. wynieść 286,7 mln zł i wzrosnąć do 332,6 mln zł w 2019 r. Harper Hygienics chce, aby marki własne odpowiadały w 2019 r. za 50 proc. przychodów grupy.

Rentowność EBITDA spółki w 2018 roku ma - zgodnie z prognozą - wynieść 5,3 proc. w 2018 roku i wzrosnąć do 7,4 proc. w 2019 roku. Spółka prognozuje ponadto osiągnięcie w 2018 roku wskaźnika długu netto do zysku EBITDA na poziomie 5,5-krotności. W 2019 roku wskaźnik ten ma spaść do 3,5-krotności.

Narastająco po czterech kwartałach 2017 roku spółka wypracowała 243,5 mln zł przychodów (wobec 202,9 mln zł rok wcześniej) i 5,7 mln zł zysku EBITDA (wobec 11,4 mln zł rok wcześniej).

W ramach strategii na lata 2018-2019 spółka planuje stworzyć wysokomarżowe marki własne dla wszystkich kategorii produktów, wzmocnić działalność eksportową i prowadzić dalszą ekspansję zagraniczną oraz optymalizować koszty i efektywność produkcji.

Harper Hygienics chce, aby przychody ze sprzedaży marek własnych odpowiadały w 2019 roku za 50 proc. przychodów ogółem. Udział eksportu w przychodach, zgodnie z zapowiedziami, powinien wzrosnąć w tym okresie do 38 proc.

W 2017 roku sprzedaż marek własnych Harper Hygienics odpowiadała za 44 proc. przychodów grupy, a sprzedaż eksportowa - za 35 proc.

Spółka podała w prezentacji, że docelowo udział marek własnych w przychodach grupy ma wynieść 60 proc., a eksportu 45 proc.

Wydatki inwestycyjne na realizację celów strategii będą wynosiły 18 mln zł, z czego ponad 15 mln zł zostanie przeznaczone na modernizacje linii produkcyjnych w celu zwiększenia efektywności produkcyjnej przedsiębiorstwa.

Przedstawiciele zarządu spółki poinformowali na konferencji, że inwestycje zostaną sfinansowane głównie ze środków własnych i dotacji unijnych.

Oczekiwane oszczędności wynikające z poniesionych nakładów inwestycyjnych mają z kolei wynieść ok. 20 mln zł w latach 2018-2019 oraz kilka milionów zł rocznie w latach kolejnych.

Spółka planuje zwiększyć w kolejnych latach także nakłady na marketing - w 2018 roku mają one wzrosnąć do 2,8 mln zł (z 1,2 mln zł w roku 2017), a w 2019 roku do 8,3 mln zł.

Spółka nie planuje w najbliższym czasie przeprowadzania emisji akcji.

Harper Hygienics jest producentem marek własnych oraz private label artykułów higieny osobistej. Spółka jest notowana na GPW od 2010 roku. (PAP Biznes)

kuc/ sar/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
HARPER -13,80% 0,07
2019-11-19 15:00:00
WIG -0,81% 58 371,53
2019-11-19 15:48:00
WIG20 -1,04% 2 206,74
2019-11-19 16:03:45
WIG30 -0,87% 2 509,48
2019-11-19 16:03:00
MWIG40 -0,15% 3 792,08
2019-11-19 15:48:45
DAX 0,41% 13 261,32
2019-11-19 16:03:00
NASDAQ 0,04% 8 553,24
2019-11-19 16:03:00
SP500 -0,06% 3 120,30
2019-11-19 16:03:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.