REKLAMA

Hamburg wprowadził częściowy zakaz ruchu dla diesli

2018-05-31 09:04
publikacja
2018-05-31 09:04

Od dziś w Hamburgu na dwóch ulicach obowiązuje zakaz wjazdu dla starszych samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Zakaz dotyczy samochodów osobowych oraz ciężarowych, które nie spełniają najnowszych norm spalinowych Euro 6.

Hamburg wprowadził częściowy zakaz ruchu dla diesli / fot. Fabian Bimmer / FORUM

Zakaz jest wynikiem decyzji podjętej przez Hamburski Urząd ds. Środowiska i Energii i obejmie dwie główne ulice w centrum miasta. Ograniczenie w ruchu samochodów z silnikami wysokoprężnymi teoretycznie ma poprawić jakość powietrza na odcinkach najbardziej zagrożonych zanieczyszczeniem tlenkami azotu.

Jednak eksperci z klubu samochodowego ADAC są sceptyczni i twierdzą, że wprowadzony zakaz zamiast korzyści przyniesie jedynie straty dla miasta. Wyżej wymienione ograniczenia dotyczą zarówno pojazdów zarejestrowanych w Niemczech, jak i za granicą, czyli także z polskimi numerami rejestracyjnymi.

Zakaz nie obowiązuje pojazdów dostawczych, oczyszczających miasto, autobusów, rzemieślników, oraz mieszkańców tych odcinków.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/Waldemar Maszewski/Berlin/pbp

Źródło:IAR
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (7)

dodaj komentarz
wizytator
A cha, czyli pojazdy dostawcze, autobusy i oczyszczające mogą smrodzić, a we "se" radzcie bo taki mamy kaprys.
trooper
Taki mamy kaprys? Tlenki azotu powoli zabijają mieszkańców miast, tam gdzie jest bardzo duże zagęszczenie ludzi i samochodów wskazane jest ograniczanie tych trucizn. Wiatr nie nadąża tego smrodu przeganiać. To samo jest u nas, w Krakowie cały niemalże rok, w innych miastach w sezonach grzewczych.
xxx_jdsfhsgfhjghjgh odpowiada (usunięty)
ehh, wolność słowa... to już nie można napisać, że TDI z usuniętym filtrem smrodzi?
Pozdrowienia dla moderatora...
trooper odpowiada xxx_jdsfhsgfhjghjgh
DPF redukuje emisję rakotwórczych cząstek stałych, ale nie redukuje emisji równie szkodliwego tlenku azotu. Do redukcji tlenku azotu używa się AdBlue i to właśnie od normy Euro 6, stąd zakaz wjazdu do centr miast aut poniżej Euro 6.
piterro1980 odpowiada trooper
Wyprowadź się na wieś.
wojciech123 odpowiada trooper
To czemu w Krakowie jest najdłuższa długość życia?

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki