REKLAMA
RELACJA Z FORUM FINANSÓW

Gucci traci swój dział beauty. CEO De Meo podejmuje miliardową decyzję już po miesiącu

2025-10-21 12:30
publikacja
2025-10-21 12:30

Zaledwie miesiąc po objęciu stanowiska, Luca De Meo podejmuje odważny krok - Kering, właściciel Gucci, sprzedaje swój dział kosmetyczny firmie L’Oréal za 4 miliardy euro, by poprawić aktualną sytuację.

Gucci traci swój dział beauty. CEO De Meo podejmuje miliardową decyzję już po miesiącu
Gucci traci swój dział beauty. CEO De Meo podejmuje miliardową decyzję już po miesiącu
fot. T. Schneider / / shutterstock

Umowa zapewni francuskiemu koncernowi kosmetycznemu L'Oréal dostęp do linii zapachów Creed, założonej w 1760 roku. Mowa również o 50-letniej licencji na opracowywanie perfum i kosmetyków marek modowych należących do Kering, jak: Bottega Veneta, Gucci i Balenciaga - podaje The Guardian. Nowa, 50-letnia umowa z L'Oréal wejdzie w życie po wygaśnięciu obecnie zawartej z Coty, która obowiązuje do 2028 roku. Po tej wiadomości akcje Coty spadły o 4% na giełdzie w Nowym Jorku.

Praktyczny krok, aby zredukować dług

Zadłużenie netto holdingu Kering na koniec czerwca wynosiło 9,5 mld euro, pomijając przy tym 6 mld euro zobowiązanych długoterminowymi umowami leasingowymi. Z pewnością nie pomaga fakt, iż w tym okresie firma zmaga się także ze spadkiem swojej topowej marki Gucci. Jest to spowodowane spadkiem popytu na rynku chińskim aż o 25% w ostatnim kwartale - podaje Reuters. 

Informuje także, że de Meo odkłada na razie plan przejęcia włoskiego Valentino i skupia się aktualnie na sprzedaży udziałów w swoich nieruchomościach. Są to trudne decyzje ku pozyskaniu gotówki, a jednocześnie podkreślane przez CEO jako konieczne. Stwierdza on także, że jest otwarty na reorganizację i racjonalizację, gdy będzie to konieczne.

Warto także dodać jeszcze jeden fakt. Start działalności kosmetycznej Keringa przypadł na 2023 rok, kiedy to przejał producenta Creed. Umożliwiło mu to wówczas ograniczenie zależności od marki Gucci, która nie da się ukryć - generuje większość zysków holdingu. Pojawia się zatem pytanie, jak bardzo mu to pomogło, ponieważ francuski konglomerat wciąż zmaga się z trudnościami w rozwoju tej branży. Sektor kosmetyków zanotował stratę operacyjną w wysokości 60 milionów euro w pierwszych sześciu miesiącach roku.

Z analitycznego punktu widzenia

Analitycy z Jefferies prognozują, że dział kosmetyczny może przynieść sprzedaż na poziomie 800 milionów euro oraz zysk operacyjny rzędu 280 milionów euro, przy założeniu 10% opłaty licencyjnej od sprzedaży Gucci. Możliwe, że będzie to odebrane pozytywnie przez L'Oréal, co będzie kolejnym przykładem transakcji typu "kup i rozwijaj" w wciąż popularnym obszarze zapachów - stwierdzili.

Eksperci z Bernstein zauważyli: "Sądzimy, że sprzedaż Kering Beauté za kwotę podobną do tej, którą wydano na Creed dwa lata temu, jest trudnym, ale niezbędnym krokiem".

WM

Źródło:
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: O tym mówią ludzie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki