Grupa CDRL w III kw. 2022 roku odnotowała stratę netto w wysokości 3,8 mln zł wobec 13,03 mln zł zysku rok wcześniej - podał dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej w komunikacie prasowym. Grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości 114 mln zł wobec 123,9 mln zł w III kw. 2021 r. Marża na sprzedaży towarów wzrosła do 50,2 proc..


Wyniki spółki w III kwartale 2022 r. są obciążone odpisem aktualizującym w kwocie 4,8 mln zł.
"Na wynik w III kwartale wpłynęło sezonowe spowolnienie, a dodatkowo obciążyły go odpisy. Przy analizie bieżących wyników na uwagę zasługuje także fakt występowania ujemnych różnic kursowych wynikających z niestabilności kursu białoruskiej waluty, co spowodowało różnice w osiąganych wynikach finansowych, nieuzasadnione z punktu widzenia faktycznych efektów prowadzonej działalności" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym wiceprezes CDRL, Tomasz Przybyła.
Dodał, że jednocześnie utrzymana w raportowanym okresie dynamika sprzedaży oraz dalszy wzrost marży na sprzedaży towarów pozwalają grupie z optymizmem myśleć o najbliższych miesiącach. Poprawie wyników będzie również sprzyjać podjęte przez grupę dalsze poszerzanie kanałów sprzedaży, w szczególności online.
"Grupa CDRL w III kwartale wzmocniła kanały sprzedaży, kontynuując jednocześnie rozwój omnichannel. Spółka uruchomiła internetowy sklep multibrandowy Mokida .com – znajdą się tam produkty Coccodrillo oraz Lemon, ale także nowa marka Mokida, która poprzez niższe ceny jest skierowana do nowych grup odbiorców. Równolegle, firma rozpoczęła sprzedaż na Zalando .pl oraz poszerzyła dostępność produktów na rynku niemieckim – w tym okresie zostały uruchomione nowe kanały na Amazon .de. i eBay .de. W omawianym okresie uruchomiono również usługę click and collect oraz zwroty online – offline" - napisano w komunikacie. (PAP Biznes)
alk/ ana/