REKLAMA

Grupa CCC szacuje, że miała w II kw. '21/'22 250 mln zł EBITDA i 2,036 mld zł przychodów

2021-08-02 17:48, akt.2021-08-02 18:30
publikacja
2021-08-02 17:48
aktualizacja
2021-08-02 18:30
Grupa CCC szacuje, że miała w II kw. '21/'22 250 mln zł EBITDA i 2,036 mld zł przychodów
Grupa CCC szacuje, że miała w II kw. '21/'22 250 mln zł EBITDA i 2,036 mld zł przychodów
/ CCC

Grupa CCC szacuje, że miała w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22, czyli w okresie maj - lipiec, 2,036 mld zł przychodów i 250 mln zł EBITDA (wg MSSF16) - podała spółka w komunikacie. Sprzedaż wzrosła o 40 proc. rdr. W analogicznym okresie rok temu spółka miała 22 mln zł EBITDA.

Ankietowani przez PAP Biznes analitycy oczekiwali przychodów w przedziale 1,846-1,959 mld zł, 200,8-270,1 mln zł EBITDA oraz 60,8-125,1 mln zł EBIT.

Według szacunków spółki marża brutto na sprzedaży w drugim kwartale wzrosła o 2,5 p.p. rdr do 47,8 proc., w tym w samym detalu do poziomu 53,2 proc. o 4,2 p.p. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 112 mln zł wobec 130 mln zł straty rok wcześniej.

Jak podała grupa, udział e-commerce w przychodach wzrósł o 4,3 p.p. rdr do poziomu 43,9 proc., pomimo pełnego powrotu klientów do sklepów stacjonarnych. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) w sieci CCC wyniósł 27 proc.

Grupa kontynuowała rozwój nowej sieci HalfPrice - sprzedaż z otwartych dotychczas 21 sklepów wyniosła blisko 40 mln zł.

"Skala sukcesu i ogromne zainteresowanie klientów są powyżej naszych oczekiwań. Już niedługo zadebiutujemy poza granicami Polski, w sierpniu na Węgrzech oraz Austrii, nieco później w Czechach. Do końca roku w Polsce i w Europie otwartych zostanie łącznie ok. 60 sklepów, a jesienią HalfPrice rozpocznie sprzedaż online" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes HalfPrice Adam Holewa.

Koszty SG&A grupy CCC w drugim kwartale wzrosły o 9 proc. rdr do 861 mln zł.

Grupa ocenia, że wzrost przychodów do ponad 2 mld zł spowodowało otwarcie sklepów stacjonarnych, silne kanały e-commerce, a także uruchomienie nowego konceptu off-price.

"Drugi kwartał to przede wszystkim długo wyczekiwane odmrożenie gospodarki po lockdownie i otwarcie sklepów, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży stacjonarnej. Nie wpłynęło ono jednak na wciąż bardzo wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Jesteśmy zadowoleni z tempa i głębokości transformacji grupy CCC" - powiedział prezes CCC Marcin Czyczerski.

"Drugi kwartał to także kontynuacja porządków w grupie CCC, a w szczególności zamknięcie działalności w formacie stacjonarnym w Europie Zachodniej. Największe wyzwania mamy już za sobą. Mamy silne kanały sprzedaży i mocne marki, będą one coraz mocniej kontrybuować do wyników firmy" - dodał prezes.

Sprzedaż grupy eobuwie w drugim kwartale 2021/22 roku wzrosła o 56 proc. rdr do 811 mln zł, a EBITDA wyniosła 59 mln zł (spadek o 8 proc. rdr). Marża EBITDA była na poziomie 7,3 proc. (spadek o 5 p.p.). Marża brutto spadła o 2,4 p.p. do 43,4 proc.

Spółka podała, że przychody eobuwie .pl wzrosły o 53 proc. do 707 mln zł, a Modivo o 88 proc. do 92 mln zł. Wzrost przychodów grupy eobuwie w regionie Europy Zachodniej wyniósł 94 proc., a w Europie Środkowo-Wschodniej 53 proc. W Polsce sprzedaż wzrosła o 41 proc. do 300 mln zł.

Wysoką dynamikę przychodów grupa odnotowała na rynku greckim (wzrost o 124 proc.), niemieckim (+96 proc.) i we Włoszech (+75 proc.).

"Grupa eobuwie. pl, w drugim kwartale 2021 r. świetnie odpowiedziała na popyt klientów, którzy pomimo otwartych sklepów stacjonarnych, ewidentnie doceniali szybkość i wygodę zakupów oraz szerokość oferty w eobuwie. pl i Modivo. Oba te segmenty, obuwie i odzież, były silnymi motorami wzrostu firmy. (...) W zeszłym tygodniu otworzyliśmy z dużym sukcesem pierwszy hybrydowy salon poza Polską – w czeskiej Pradze klienci mogą wybierać produkty zarówno z oferty eobuwie. pl, jak i Modivo. Pracujemy intensywnie nad projektami rozwojowymi i firma szykuje się już na mocny biznesowo 2022 rok" – powiedział, p.o. prezesa eobuwie .pl Karol Półtorak.

Koszty grupy eobuwie wzrosły o 63 proc. do 308 mln zł i - jak podano - było to spowodowane inwestycjami w budowanie rozpoznawalności marki, udziałów rynkowych na strategicznych rynkach oraz pracy nad uruchomieniem nowych kanałów sprzedaży.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży grupy CCC na koniec lipca 2021 roku wynosiła 681,978 tys. m kw., czyli była mniejsza o 2,375 tys. m kw., głównie za sprawą planowej optymalizacji powierzchni handlowej sieci CCC. Liczba sklepów stacjonarnych wynosiła 992, o 50 mniej rdr.

Grupa podała, że zamierza realizować ambitne cele sprzedażowe m.in. dzięki dalszej cyfryzacji biznesu, budowaniu przewagi technologicznej, umacnianiu modelu omnichannel, w tym kanału e-commerce oraz rozwoju nowych projektów. (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
 Ubezpieczenie NNW dla dzieci. Dla każdego dziecka od 4 miesiąca do 25 roku życia.

Ubezpieczenie NNW dla dzieci. Dla każdego dziecka od 4 miesiąca do 25 roku życia.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki