Grupa CCC miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 (luty-kwiecień) 140,3 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 208,6 mln zł straty w analogicznym okresie rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym.


Strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 152 mln zł.
Strata na działalności operacyjnej wyniosła w tym okresie 67 mln zł wobec 56,5 mln zł straty przed rokiem.
Przychody grupy wyniosły 2,064 mld zł wobec 1,882 mld zł rok wcześniej.
Na początku maja CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za I kwartał. Szacowało wtedy, że EBITDA grupy wyniosła 89 mln zł, strata operacyjna 74 mln zł, a przychody 2,065 mld zł.
CCC w II kw. odnotowuje nieznaczny wzrost przychodów rdr
CCC w II kwartale 2023/24 odnotowuje nieznaczny wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego - poinformowało CCC w raporcie kwartalnym.
"W drugim kwartale 2023 roku (do dnia 13.06.2023) Grupa CCC odnotowuje nieznaczny wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W ujęciu segmentowym, najwyższe dynamiki sprzedaży utrzymuje HalfPrice, rosnąc rdr o 87 proc., przy wzroście powierzchni handlowej o 47 proc. i wysokiej (+34 proc.) dynamice sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL). Sprzedaż w Grupie Modivo wzrosła o ok. 6 proc. (+36 proc. w szyldzie Modivo oraz -1 proc. w eobuwie)" - napisano w raporcie.
Jak podano, w eobuwie kontynuowany jest proces transformacji technologicznej, w tym w szczególności migracja na nową platformę e-commerce, która zostanie zakończona jesienią 2023 roku, a powyżej oczekiwań rozwija się projekt marketplace Modivo, który po sześciu miesiącach od debiutu odpowiada już za ponad 15 proc. zamówień szyldu Modivo w Polsce.
W drugim kwartale planowane jest uruchomienie marketplace Modivo we Włoszech, zgodnie ze strategią ekspansji na tym rynku.
CCC ocenia, że klient w segmencie value for money pozostaje pod największym wpływem niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego - utrzymująca się od ponad roku dwucyfrowa inflacja oraz wysoki poziom stóp procentowych wywierają negatywny wpływ na budżet rozporządzalny i siłę zakupową szczególnie tej grupy konsumentów.
"Sprzedaż w segmencie CCC obniżyła się o ok. 14 proc. rdr, także za sprawą długiej, chłodnej wiosny, która opóźniła impuls zakupowy. Na dynamikę sprzedaży w ujęciu rdr wpływa również wysoka baza zeszłoroczna oraz efekt kalendarza (niekorzystny układ długiego weekendu majowego). Jednocześnie, o ponad 1 pp. rdr poprawiła się marża brutto w szyldzie CCC, głównie za sprawą zoptymalizowanego poziomu zapasów oraz ich adekwatnej struktury wiekowej" - napisano.
Dodano, że grupa obserwuje pozytywne tendencje rozwoju dynamiki sprzedaży w ujęciu tygodniowym na przestrzeni kwartału we wszystkich szyldach i CCC realizuje działania ukierunkowane na optymalizację kapitału obrotowego we wszystkich segmentach.
Grupa podtrzymała dotychczasowe założenia na rok 2023 (uzależniając ich realizację od stabilności otoczenia makroekonomicznego i sytuacji geopolitycznej).
W pierwszym kwartale 2023/24 roku (luty-kwiecień) grupa CCC wypracowała 2,064 mld zł przychodów wobec 1,882 mld zł rok wcześniej. Marża brutto spadła rdr o 3 pp. do 46 proc. (PAP Biznes)
doa/ asa/