REKLAMA
ZAGŁOSUJ

Gotowanie pomysłem na biznes

Justyna Smolińska2018-02-04 06:00redaktor Bankier.TV
publikacja
2018-02-04 06:00
Gotowanie pomysłem na biznes
Gotowanie pomysłem na biznes
/ Bankier.pl

Comfort Food Studio to akademia kulinarna w samym sercu Warszawy - w Hali Koszyki. Szefem kuchni jest tu Julian Karewicz, miłośnik gotowania, który fascynuje się lokalnymi produktami. Jednak osobą zarządzającą całym projektem jest Jan Bazyl, przedsiębiorca, dla którego kuchnia stała się przede wszystkim pasją.

- Wstyd przyznać, nie wiem, czy powinienem to mówić przed kamerą, natomiast na gotowaniu się kompletnie nie znałem. Jajecznica to było absolutne maksimum, co potrafiłem zrobić. Natomiast wiedziałem, że naszym szefem kuchni będzie mój serdeczny przyjaciel Julian Karewicz, który jest absolutnie fenomenalny, jeśli chodzi o gotowanie, więc tak naprawdę wiedziałem, że działka gotowania jest w dobrych rękach. Tu nie muszę tego ani pilnować, ani się zastanawiać, czy to będzie dobrze, czy to będzie na czas, czy to będzie smaczne - mówi Jan Bazyl, współwłaściciel Comfort Food Studio i pomysłodawca aplikacji Save To Date i dodaje: - Największym problemem było to, co jest dzisiaj naszym największym atutem - Koszyki. Dzisiaj jesteśmy już przyzwyczajeni do tego, że w Koszykach jest zawsze pełno ludzi, że Koszyki są od półtora roku na topie, że to jest zdecydowanie hit, jeśli chodzi o takie przedsięwzięcie. Natomiast zanim to się otworzyło, wcale nie było tak różowo. Jak chodziliśmy ze wspólnikami po Hali w trakcie budowy, to wcale nie byliśmy pewni, czy to przyciągnie klientów, czy to będzie fajne, czy ten koncept w ogóle się sprawdzi. Mieliśmy przeczucie, że to się sprawdzi, ale nie byliśmy w stanie policzyć, ile tu będzie ludzi, jaki będzie ruch, więc to było taką naszą największą zagwozdką.

Comfort Food Studio to jednak nie wszystko. Bazyl jest również pomysłodawcą aplikacji Save To Date, która przynieść może korzyści zarówno klientom sklepów, jak i samym sklepom. Aplikacja ta pozwala dodać do systemu produkty ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia. Sklep informuje w ten sposób potencjalnego klienta o tym, jakie produkty z jego oferty można nabyć w atrakcyjniejszych cenach. A jak wiemy, marnowanie żywności to gigantyczny problem i gigantyczne koszty, zarówno dla sklepów, jak i samych kupujących. Dla kogo ta aplikacja została stworzona?

- Grupy docelowe są dwie. Z jednej strony są to ludzie świadomi ekologicznie, którzy dbają o to, żeby nie marnować żywności. Z drugiej strony nasi użytkownicy to są po prostu ludzie wrażliwi cenowo. 82 proc. konsumentów jako czynnik numer jeden przy wyborze produktów podaje cenę, więc to jest już bardzo szeroka grupa, bo oszczędzają wszyscy - od studentów po emerytów i wszyscy pomiędzy nimi - mówi Jan Bazyl, współwłaściciel Comfort Food Studio i pomysłodawca aplikacji Save To Date.

Cała rozmowa w materiale wideo. Zapraszamy!

Źródło:
Justyna Smolińska
Justyna Smolińska
redaktor Bankier.TV

Redaktor Bankier.tv. Na co dzień tworzy materiały wideo na portale Bankier.pl i PB.pl. Autorka „Programu Antykryzysowego” w wersji wideo i podcastowej oraz cyklu „Biznes od nowa”, w którym przedstawia pomysły na biznes założycieli małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Właściciele ci dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z początkującymi przedsiębiorcami, którzy są zainteresowani działaniem w tej samej branży. Wcześniej pracowała w Infostrefie i redakcji „Wiadomości” TVP1.

Tematy
Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Pomysł na biznes

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki