REKLAMA

Gino Rossi stawia na poprawę rentowności, podtrzymuje prognozę na ten rok (wywiad)

2015-07-22 11:06
publikacja
2015-07-22 11:06

Gino Rossi liczy na poprawę rentowności w drugim półroczu - poinformował w rozmowie z PAP prezes Tomasz Malicki. Ocenia, że wykonanie tegorocznej prognozy zakładającej 27 mln zł EBITDA jest możliwe do osiągnięcia.

"Wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu oceniam dobrze, biorąc pod uwagę bardzo wysoką bazę porównawczą z ubiegłego roku, kiedy to w okresie kwiecień - czerwiec wzrosty były około 30 proc." - powiedział PAP Malicki.

W okresie styczeń-czerwiec 2015 roku sprzedaż grupy wzrosła o 11 proc. rdr do 128,2 mln zł. Sprzedaż Gino Rossi wzrosła o 8 proc. rdr do 78,7 mln zł, a Simple o 17 proc. rdr do 49,5 mln zł.

Średni wzrost powierzchni z kasą fiskalną spółki wzrósł w II kwartale o 10 proc. w Gino Rossi i o 11 proc. w Simple.

"Wartość sprzedaży rosła wraz ze wzrostem sieci sprzedaży. Moglibyśmy zrealizować wyższe marże i wartości sprzedaży, ale rynek był dość trudny. Duże promocje, które pojawiły się w różnych sieciach detalicznych miały duży wpływ na branżę" - powiedział prezes.

"Dodatkowo, bardzo mocno wzrosły udziały sklepów internetowych, szczególnie Simple, a tam marża jest pomiędzy marżą sklepową a outletową i przez wzrost udziałów tego sklepu marża brutto na sprzedaży częściowo się obniżyła" - dodał.

Marża brutto ze sprzedaży w Gino Rossi w II kwartale spadła do 45,4 proc. z 47,3 proc., a w Simple do 58,9 proc. z 64,7 proc.

CELEM POPRAWA RENTOWNOŚCI

W drugiej połowie roku marże powinny się poprawić.

"W drugim półroczu tego roku rentowność powinna być wyższa. Trzeba pamiętać, że w I półroczu ubiegłego roku nie mieliśmy dużych promocji i marże były wysokie, w drugim już baza jest częściowo obarczona promocjami" - powiedział Malicki.

Poprawa rentowności to priorytetowe zadanie dla marki Gino Rossi.

"Już mogę powiedzieć, że w Gino Rossi zakładana wyjściowa marża detaliczna na drugie półrocze będzie wyższa rdr o parę pkt. proc." - powiedział Malicki.

"Patrząc na sezon wiosna-lato 2016 marże dalej udaje się podnosić, bo już mamy praktycznie zakontraktowaną kolekcję z marżą o kilka pkt. proc. wyższą. Ważnym dla nas jest podnoszenie marży w wyniku optymalizacji kosztów wytworzenia, przy nie ruszaniu ceny sprzedaży" - dodał.

WYKONANIE PROGNOZY NA '15 OSIĄGALNE

Konsensus PAP zakłada, że spółka wypracuje w tym roku ok. 16 mln zł zysku netto, 30 mln zł EBITDA i ok. 295 mln zł przychodów.

Prognoza grupy zakłada w tym roku 27 mln zł skonsolidowanej EBITDA przy przychodach na poziomie 290 mln zł.

"Biorąc pod uwagę dotychczasowe tegoroczne wyniki, myślę, że prognoza wyników na ten rok jest jak najbardziej osiągalna" - powiedział prezes.

Na poziom zysku netto pozytywnie wpływać powinien zakończony proces restrukturyzacji finansowej.

"Dzięki wykupieniu bardzo drogich obligacji koszty finansowe spadną o 2,5-3 mln zł w skali roku, co wpłynie pozytywnie na zysk netto oraz przepływy pieniężne" - szacuje Malicki.

PLANOWANY DYNAMICZNY ROZWÓJ SIECI SIMPLE; GINO ROSSI TAKŻE ZA GRANICĄ

Odzieżowa sieć Simple ma zwiększyć skalę poprzez dynamiczny wzrost powierzchni handlowej.

"Na ten rok założyliśmy dla Simple wzrost powierzchni o ok. 1500 m kw. wobec 5,4 tys. m kw. na koniec ubiegłego roku. W 2016 roku w Simple chcielibyśmy dojść do 75-80 sklepów o średniej powierzchni 120 m kw." - powiedział prezes.

Sieć Gino Rossi powiększyć się ma z kolei w tym roku o ok. 700 m kw.

"W Gino Rossi na pewno oddamy kilka sklepów w Polsce, ale chcemy też otwierać za granicą. W ubiegłym roku otworzyliśmy pierwsze sklepy w Czechach, gdzie średnia sprzedaż na m kw. w II kwartale wyniosła 2 tys. zł. Jeszcze w tym roku otworzymy 1-2 sklepy w Czechach. W przyszłym roku na pewno dodamy kilka sklepów w Czechach, na Słowacji i w krajach bałtyckich" - powiedział prezes.

Malicki ocenia, że obecne moce produkcyjne grupy są wystarczające.

"Jeśli będziemy podejmować decyzje o ich zwiększaniu, to raczej w pierwszym półroczu przyszłego roku" - powiedział.

Na koniec pierwszego kwartału detaliczna sieć sprzedaży Gino Rossi liczyła 96 (własnych i franszyzowych) sklepów w Polsce i za granicą, natomiast sieć salonów sprzedaży Simple obejmowała 57 sklepów (łącznie z internetowymi).

Anna Pełka (PAP)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~akcinariusz
7 lat trzymam akcje i nic z tego nie ma chociaz pare butów na rok by dali

Powiązane: Czechy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki