Wówczas, z inicjatywy Łukasza Foltyna powstaje firma SMS-Express.com. Spółka początkowo oferuje program SMS-Express służący tylko do wysyłania SMS-ów przez Internet.
W międzyczasie, wraz z pojawieniem się zewnętrznego inwestora, w firmie powstaje pomysł, który - jak się szybko okaże - sprawi, że komunikacja w polskim Internecie już nigdy nie będzie taka sama...
15 sierpnia 2000 roku oficjalnie startuje Gadu-Gadu - Pierwszy Polski Komunikator Internetowy. Już od pierwszego dnia, ku sporemu zaskoczeniu autorów programu, Gadu-Gadu lawinowo zyskuje na popularności. Tylko w pierwszym dniu rejestruje się ponad 10 tysięcy użytkowników.
Popularność Gadu-Gadu sprawia, że rozpoznawalne coraz bardziej żółte słoneczko (charakterystyczne logo GG) zaczyna świecić w tysiącach monitorów, łącząc ze sobą użytkowników Internetu bez względu na wiek i zainteresowania, stając się synonimem komunikacji w polskim Internecie.
Lawinowy przyrost użytkowników zaczyna przybierać efekt kuli śnieżnej. Każdego dnia społeczność użytkowników komunikatora powiększa się o kolejne tysiące osób. Po roku od uruchomienia, z Gadu-Gadu korzysta już 250 tysięcy internautów.
Pomiędzy użytkownikami komunikatora nasila się zjawisko rywalizacji o atrakcyjne numery. Posiadanie tak zwanego niskiego numeru Gadu-Gadu staje się cennym wyróżnikiem dla użytkowników Internetu.
Coraz więcej osób poznaje się dzięki Gadu-Gadu. Zawierane są pierwsze małżeństwa, ale też i pierwsze rozwody.
ROK 2005
W maju 2005 roku powstaje serwis społecznościowy Generacja GG skierowany do użytkowników Gadu-Gadu. Dwa lata później udoskonalony serwis pojawia się pod nazwą MojaGeneracja.pl Internauci prowadzą swoje blogi, zakładają wirtualne wizytówki, rozmawiają w grupach tematycznych. Pojawienie się MojejGeneracji jest dużym krokiem w rozwoju Gadu-Gadu.
W tym samym roku GG kupuje kolejny serwis - Fora.pl. Oferuje on internautom zakładanie bezpłatnych forów na dowolny temat. Dzięki włączeniu Fora.pl do sieci Gadu-Gadu, łączny zasięg serwisów społecznościowych (Fora.pl + MojaGeneracja.pl) spod znaku GG docierać będzie do ponad 2,7 mln internautów miesięcznie, czyniąc z nich pod tym kątem drugi serwis tego typu w polskim Internecie!
W międzyczasie specjalne numery od Gadu- Gadu dostają znane osoby i gwiazdy- Doda, Gosia Andrzejewicz, Kasia Cerekwicka , a także media - Wiadomości24.pl, radio Tok Fm, radio Złote Przeboje i wiele innych. Numery te są wykorzystywane do kontaktu z widzami podczas programów radiowych i telewizyjnych.
ROK 2006
W czerwcu 2006 nowa testowa ówcześnie wersja komunikatora pojawia się wraz z Gadu Radiem, które w krótkim czasie stało się największym radiem internetowym (pod obecną nazwą i marką: Open.FM – www.open.fm ). Liczba użytkowników komunikatora i serwisów należących do Gadu-Gadu jest coraz większa..
Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie liczba wysyłanych każdego dnia wiadomości przez komunikator. Od początku istnienia Gadu-Gadu do dzisiaj wzrosła ona 100-krotnie - z niespełna 3 do 300 milionów wiadomości wysyłanych dziennie.
Wraz ze wzrostem liczby wiadomości rośnie masowo ruch na serwerach. Chwilowe przerwy w dostępie komunikatora, przy tak masowym ruchu, nie są w stanie zachwiać jego popularnością. Pomimo tych przejściowych problemów technicznych, użytkownicy nadal korzystają z Gadu-Gadu, doceniając łatwość obsługi oraz standard, jakim jest już GG.
Ważną chwilą dla firmy jest decyzja z o wejściu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji możliwe do zrealizowania są kolejne projekty Gadu-Gadu.
W 2006 roku powstaje WebGadu. Użytkownicy komunikatora mogą GGadać ze znajomymi nawet wtedy, gdy nie mają dostępu do swojego komputera. WebGadu umożliwia im połączenie przez stronę www, gdy są w podróży, w kafejce i wszędzie tam, gdzie niemożliwe jest zainstalowanie komunikatora.
ROK 2007
Od 2007 Gadu-Gadu oferuje swoim użytkownikom i internautom korzystanie z ciekawych materiałów edukacyjnych i naukowych. Internauci przygotowują się do egzaminów, uczą języków obcych i kują do matury razem z Nauką.pl – nowym serwisem Gadu-Gadu.
Od grudnia 2007 Gadu-Gadu należy do południowoafrykańskiego koncernu medialnego Naspers. Oznacza to przede wszystkim możliwość korzystania przez firmę z ogromnego potencjału Naspersa i jego ponad 100 letniej tradycji. Naspers powstał w roku 1920 i posiada bogate doświadczenie w branży mediowej i internetowej. Przejęcie GG przez Naspersa odbiło się szerokim echem w mediach ogólnopolskich i światowych.
ROK 2008
Gorący jak słońce jest także rok 2008. Użytkownicy dostają w prezencie nowe serwisy: Pykam.pl z setkami gier multimedialnych i zRodziną.pl- tu mogą budować swoje drzewa genealogiczne i odtwarzać historie rodziny. Wydana jest także nowa testowa wersja WebGadu i Nowe Gadu-Gadu.
W październiku 2008 GaduRadio zmienia swoją nazwę na OPEN FM i z dnia na dzień jeszcze bardziej zyskuje na popularności, oferując nowe kanały dostępne dla słuchaczy bez logowania. W sieci można odtwarzać już 78(!) kanałów tematycznych z różnorodną muzyką od jazzu, przez pop, rock , house, hip-hop i muzykę filmową.
ROK 2009
W roku 2009 GG Network wydaje GaduAIR - telefonię komórkową, która jako pierwsza w świecie zintegrowała w nowy sposób telekomunikację i Internet pozwalając milionom osób być w kontakcie i odkrywać nowe możliwości komunikacji. To także kolejny duży krok w rozwoju sieci GG, z której usług korzysta już kilka milionów osób miesięcznie. – www.gaduair.pl
Niezwykle dynamicznie wzrasta liczba użytkowników serwisu mikroblogowego Blip.pl - od stycznia 2009 do grudnia 2009 liczba kont na Blipie wzrosła o 500%. Użytkownicy Blipa w roku 2009 wymienili między sobą 14 milionów wiadomości, a łącznie od początku istnienia serwisu18,5 miliona wiadomości.
Od października 2009 internauci mogą korzystać z najnowszej wersji komunikatora - GG 10, którego wyróżnia nowoczesna szata graficzna i nowe funkcjonalności. Gadu-Gadu10 bardzo różni się od pierwszej wersji komunikatora, nowoczesność i postęp widać już na pierwszy rzut oka.
W prawie 10 lat istnienia dzięki swoim zaletom, w tym legendarnej już i prostej obsłudze, Gadu-Gadu stało się najpopularniejszym i największym komunikatorem internetowym w Polsce, dystansując również zagraniczne komunikatory i ciągle umacniając swoją niezachwianą pozycję lidera. Od pierwszej wersji różni komunikator wiele nowych funkcjonalności, które internauci zawsze mają pod ręką. W najnowszym GG 10 prowadzić można rozmowy tekstowe, głosowe, video, słuchać radia i dzielić się swoimi aktywnościami ze znajomymi z listy kontaktów. To pierwszy komunikator społecznościowy, dzięki któremu cały czas można pozostawać w kontakcie z przyjaciółmi, znajomymi i współpracownikami.
W GG Network jest mnóstwo pracy - zatrudnionych w firmie jest już ponad 250 osób. Dzięki zdolnym programistom i ludziom z wizją równolegle prowadzonych jest wiele projektów, a GG Network pozostaje liderem na rynku. Marka Gadu-Gadu zaliczana jest także do Superbrands jako jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek w polskim Internecie.
Dla uśmiechniętego słońca GG niemożliwe staje się realne. W 2008 roku dzięki łączności przez Gadu-Gadu możliwa była rozmowa z astronautami na stacji kosmicznej
Wykorzystując potencjał komunikatora kilkanaście tysięcy Internautów już trzykrotnie napisało największe w polskim Internecie Dyktando przez Gadu-Gadu.
Mechanizm tzw. BOTA wykorzystywany jest do organizacji wielu konkursów i gier. Gadu-Gadu angażuje się także w projekty charytatywne, czego przykładem jest aktywny coroczny udział w aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Specjalny numer GG 18 w roku 2010 został wylicytowany za rekordową kwotę 21 600 zł.
W czerwcu 2010 roku GG Network udostępnia internautom nowy serwis społecznościowy GG.pl – www.gg.pl - mocno zintegrowany z komunikatorem. Obecnie serwis ten jest w intensywnej fazie rozwoju i jest jednym z głównych priorytetów GG.
A oto kilka ciekawostek ze świata Gadu-Gadu:
* Z Gadu-Gadu korzysta już co drugi polski internauta
* Obecnie z Gadu-Gadu korzysta już 10,5 mln Internautów
* Nr GG podawany jest jako jedna z kilku form kontaktu w światowych serwisach społecznościowych
* OPEN FM swoim zasięgiem przewyższa niektóre tradycyjne regionalne stacje radiowe FM
* W styczniu 2010 słuchalność OPEN.FM przekroczyła 3 mln użytkowników.
* Specjalny nr GG 18 wylicytowano na aukcji WOŚP za kwotę 21 600
* Na co dzień z Gadu-Gadu korzysta prezydent Lech Wałęsa, który prowadzi również blog w Mojej Generacji. Prezydent dostał od Gadu-Gadu symboliczny numer 1980.
Źródło:Informacja prasowa