Zarząd Forte zarekomenduje wypłatę dywidendy za 2015 r. Obecnie trwają dyskusje, jak wysoka ma ona być - poinformował prezes spółki w liście do akcjonariuszy. Celem grupy jest osiągnięcie obrotów na poziomie 400 mln euro do 2021 r.


"Tradycją Forte jest dzielenie się zyskiem z jej akcjonariuszami, w zakresie racjonalnie możliwym, z myślą o wewnętrznych potrzebach finansowania spółki. (...) Również w tym roku zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy w oparciu o wypracowany zysk w roku 2015" - poinformował prezes Maciej Formanowicz.
"Wysokość proponowanej dywidendy jest nadal przedmiotem dyskusji w ramach zarządu spółki" - dodał.
Dywidenda Forte za 2012 rok wyniosła 0,95 zł, za 2013 r. 1,5 zł, a za 2014 rok 2 zł.
Grupa zwiększyła w 2015 roku zysk netto do 84,4 mln zł z 75,2 mln zł przed rokiem, zysk operacyjny do 98,2 mln zł z 93,6 mln zł, a przychody do 954,3 mln zł z 822,4 mln zł.
W tym czasie firma sprzedała 3,5 mln sztuk mebli, które zostały sprzedane klientom w 40 krajach, głównie w Europie, ale też w Afryce i Azji.
Plan rozwoju grupy zakłada dojście do 400 mln euro obrotów do 2021 r. Firma przewiduje, że sprzeda wówczas 6,5 mln sztuk mebli.
Do 2021 r. Forte zamierza zainwestować 600 mln zł w rozbudowę zdolności produkcyjnych mebli, w budowę zakładu produkującego płyty wiórowe i w logistykę oraz magazyny.
Nowy zakład płyt wiórowych ma zacząć działać w I kw. 2018 r., a nowy, piąty zakład produkcji mebli, na przełomie 2018 i 2019 r.
Poniżej przedstawiamy wyniki Forte w czwartym kwartale 2015 roku według wyliczeń PAP i ich odniesienie do konsensusu oraz do wyników poprzednich okresów.
Dane w mln PLN
4Q2015 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2015 rdrPrzychody 283,3 260,6 8,7% 22,9% 26,4% 954 16,0% EBITDA 35,7 34,5 3,3% 20,8% 33,0% 118 6,7% EBIT 30,2 29,5 2,2% 20,2% 37,7% 98 4,9% Zysk netto 23,9 24,0 -0,3% 22,6% 2,2% 84 12,3%
marża EBITDA 12,6% 13,2% -0,67 -0,21 0,63 12,3% 0,42 marża EBIT 10,6% 11,3% -0,68 -0,24 0,88 10,3% 0,30 marża netto 8,4% 9,2% -0,77 -0,02 -2,00 8,8% 0,77
(PAP)
morb/ ana/


























































