Forte przedstawiło skonsolidowane wyniki w opublikowanym sprawozdaniu finansowym za pierwsze 6 miesięcy bieżącego
roku. Jak wynika z danych, spółka zarejestrowała sprzedaż na poziomie 540 mln zł. W porównaniu z analogicznym
okresem 2015 roku wzrost sprzedaży wyniósł 21 proc. Szczególnie
satysfakcjonujący był dla spółki zysk, który ukształtował się na poziomie 54
mln zł, o 46 proc. wyższym niż w roku ubiegłym. Po publikacji wyników, kurs spółki skoczył w górę o ponad 6 proc.


- Osiągnięte wyniki sprzedaży potwierdzają pozycję Fabryki Mebli 'Forte' SA jako lidera na europejskim rynku mebli do samodzielnego montażu. Tempo wzrostu sprzedaży utrzymywało się powyżej średniej na wszystkich naszych najważniejszych rynkach, w szczególności w krajach niemieckojęzycznych, Hiszpanii, Portugalii, Francji i w Polsce – napisał prezes zarządu Maciej Formanowicz w liście do akcjonariuszy. Prezes odniósł się także do realizowanego modelu biznesowego, który ma sukcesywnie zapewnić realizację celów biznesowych spółki.
Zwrócił również uwagę na fakt, iż spółka sukcesywnie realizuje 6-letni strategiczny plan rozwoju mocy produkcyjnych. Program ten ma zapewnić spółce terminową realizację licznych zamówień, które są składane przez zagranicznych klientów i mają pomóc w utrzymaniu stabilnego tempa wzrostu. Od początku roku na inwestycje wydano już 116 mln zł.
Forte rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku. Obecnie jest głównym polskim producentem oraz eksporterem mebli. Spółka prowadzi aktywną ekspansję, szerząc rozpoznawalność swojej marki oraz wchodząc na nowe rynki. Aktualnie spółka skupia się na rynku w krajach położonych na Półwyspie Iberyjskim. Obroty w Hiszpanii i Portugalii osiągnęły wartość o 51 proc. większą niż w roku ubiegłym. Oprócz tego odnotowano większą sprzedaż również we Francji (26 proc.) czy Wielkiej Brytanii (29 proc.). W obu krajach sprzedaż przekroczyła średnią (25,9 proc.).
Forte posiada cztery fabryki na terenie naszego kraju. Trwają również prace, mające na celu uruchomienie kolejnego zakładu produkcyjnego.
AL