REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Formuła Wpływu. Działasz naprawdę, czy jedynie robisz zamieszanie?

2014-04-02 09:06
publikacja
2014-04-02 09:06

Brett Rogers powiedział: „Na świecie są dwa rodzaje ludzi. Jesteś albo główką sałaty, albo jabłonią”. Jeżeli chcesz mieć sałatę, sadzisz rozsady, podlewasz wodą i po dwóch lub trzech miesiącach możesz zjeść sałatę. Ale sałata zepsuje się wkrótce po tym, kiedy dojrzeje, i życzę powodzenia tym, którzy będą chcieli zachować ją do zimy; poza tym spróbuj użyć jej do czegoś innego niż kanapka czy sałatka.

Na swoje życie i podejście do biznesu staram się patrzeć jak na jabłoń. Od umieszczenia w ziemi nasion do uzyskania pierwszych owoców upływa około sześciu lat. To długo, nawet w ludzkich kategoriach. W ciągu tych sześciu lat musisz dbać o drzewko, nie mając gwarancji, że dotrwa do okresu owocowania. Ale wiesz co? Po tych sześciu latach jabłoń zacznie owocować, a przy niewielkich nakładach pracy i odrobinie szczęścia będzie rodzić jabłka przez ponad sto lat. I jabłka trzymają się dużo lepiej niż sałata. A w dodatku możesz zrobić sok jabłkowy, cydr, szarlotkę i przygotować wiele innych dań.

Czy jestem wyjątkowy? Nie. Po prostu myślę o sobie jak o sadowniku, który pielęgnuje drzewka, dopóki nie wydadzą owoców.

***

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że kiedy czytają dzienniki czy odwiedzają popularne serwisy w poszukiwaniu codziennej porcji wiadomości, mają do czynienia z ideami, które wygrały. Zostały wybrane przez wydawców jako najlepsze w danym dniu; te które się tam nie znalazły — przegrały. Na arenie, na której zmagają się pomysły, najgorsze z nich mogą spodziewać się, że kciuk powędruje w dół. Zostaną uśmiercone. Najlepsze wiadomości to te, które znalazły się na pierwszej stronie, po nich są te z drugiej i tak dalej, aż do ostatniej strony, na której możesz znaleźć kiepskie pomysły tych, którzy zapłacili za ich zamieszczenie — to reklamy.

Ponieważ większość ludzi nie obserwuje cyklu życia pomysłów, nie wiedzą, kiedy, dlaczego i w jaki sposób pomysły umierają.

*Artykuł stanowi fragment książki pt. „Formuła Wpływu. Działasz naprawdę, czy jedynie robisz zamieszanie?” Chrisa Brogana i Julien Smith

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki