REKLAMA
WEBINAR

Firmy medialne krytykują pomysł podatku od reklam

2021-02-08 07:07
publikacja
2021-02-08 07:07

Wzmaga się fala krytycznych opinii o pomyśle rządu, by dodatkowo obciążyć firmy medialne w Polsce podatkiem od reklam - podaje poniedziałkowa "Rzeczpospolita"

Firmy medialne krytykują pomysł podatku od reklam
Firmy medialne krytykują pomysł podatku od reklam
fot. Photo Kozyr / / Shutterstock

"Propozycja rządu narzuca na niezależne media dodatkowe obciążenie, z zamiarem ograniczenia ich pluralizmu i wolności słowa. Discovery i TVN będą zawsze bronić wolności wyrażania poglądów oraz stabilności prowadzenia działalności gospodarczej" – przekazała "Rzeczpospolitej" telewizyjna grupa. To esencja jej stanowiska w kwestii rządowego projektu wprowadzającego tzw. podatek od reklam, czyli opłatę na rzecz m.in. Narodowego Funduszu Zdrowia. Rocznie ma on przynieść 800 mln zł.

Firmy medialne dopiero zaczynają wypowiadać się na ten temat. W obronie sektora od początku stają organizacje i eksperci. Jacek Olechowski, prezes IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, uważa, że to uderzenie w gospodarkę."Podatek od reklamy w oczywisty sposób zmniejszy wydatki reklamowe, a przez to jeszcze bardziej ograniczy konsumpcję, która przez covid jest najniższa od lat" – powiedział Olechowski dziennikowi. (PAP)

aszw/ itm/

Źródło:PAP
Tematy
Im więcej latasz, tym więcej zyskujesz!

Im więcej latasz, tym więcej zyskujesz!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Dziennikarze i media

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki