REKLAMA

Ekspansja trwa - kosmetyki Inglot zadebiutują w Korei Południowej

Angelika Lech2016-08-10 14:33
publikacja
2016-08-10 14:33

Inglot, jedna z wiodących polskich marek kosmetycznych, otwiera się na kolejny kraj. Wprowadza swoje kosmetyki na rynek południowokoreański. Firma obecnie posiada 600 butików w ponad 80 krajach.

Ekspansja trwa - kosmetyki Inglot zadebiutują w Korei Południowej / Inglot

Przedsiębiorstwo Inglot zostało założone przez chemika Wojciecha Inglota w latach osiemdziesiątych w jego rodzinnym mieście - Przemyślu. Początkowo swoja ofertę Inglot proponował klientom w drogeriach. W 2001 roku nastąpiła zmiana koncepcji sprzedażowej i we wrocławskich galeriach zaczęły powstawać wyspy kosmetyczne, które później dotarły do centrów handlowych w stolicy. Pierwotnie oferta produktowa firmy składała się jedynie z lakierów do paznokci. Później produkcja poszerzyła się o inne kolekcje kosmetyków, oferując między innymi całą gamę kolorowych pomadek i cieni do powiek. Dziś firma z Przemyśla dysponuje szerokim wachlarzem produktów kosmetycznych, które rozpowszechnia na rynkach zagranicznych. Całkowita produkcja odbywa się na terenie UE, z czego 95 proc. produktów powstaje w Przemyślu.

Międzynarodowa ekspansja rozpoczęła się debiutem w Montrealu w 2006 roku - został wtedy otwarty pierwszy sklep franczyzowy, następne powstały w Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Indiach, Turcji i Stanach Zjednoczonych. W przeciągu kilku lat Inglot wypromował swoją markę na sześciu kontynentach. Poza Polską przedsiębiorstwo prowadzi działalność jako INGLOT Cosmetics. Firma poinformowała, że dziś eksport stanowi 85 proc. zysku przedsiębiorstwa. Inglot otwiera co roku średnio od 60 do 70 sklepów, zapewniając sobie przez to tempo rozwoju na poziomie 12-15 proc.

Butiki Inglot można spotkać w wielu miejscach uważanych za prestiżowe, jak: Times Square i Chelsea Market w Nowym Jorku, The Dubai Mall, Westfield London, Via Del Corso w Rzymie, Plaza Carso w Meksyku czy Dundas Square w Toronto. Oprócz tego firma jest mocno skupiona na zdobyciu rynków Ameryki Południowej.

Jak mówi obecny prezes firmy Zbigniew Inglot, wprowadzanie firmy na kolejne rynki nie jest jednak wcale łatwe ze względu na wielką konkurencję oraz rygorystyczne regulacje prawne. Kosmetyki wymagają bowiem rejestracji oraz przejścia stosownych badań i uzyskania niezbędnych certyfikatów. Najbardziej sprzyjający proces rejestracji oferują rynki Unii Europejskiej.

Oprócz rejestracji produktów, procedura prowadząca do sprzedaży kosmetyków za granicą obejmuje również szereg kosztów pośrednich oraz ceł. W 2013 roku UE podpisała porozumienie z krajami południowoamerykańskimi, tj. Peru i Kolumbią, co ułatwiło przedsiębiorcom działanie przez zredukowanie ilości pozwoleń i ograniczeń celnych. Podobna umowa w ostatnim czasie została zawarta z Koreą Południową. Wprowadzenie marki Inglot na ten rynek - według "Gazety Wyborczej"  - może nastąpić jeszcze w tym roku. Aktualnie trwają negocjacje dotyczące otwarcia pierwszego salonu.

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~DuzyBolo
Jak ktoś myśli że dzisiaj firma o większej skali płaci więcej podatku niż sama uważa że powinna to jest w dużym błędzie, Podatki, stawki, skale ... są dla małych, no i dla wyborców.
~fankapolskichfirm
O! Polska firma robi karierę na skalę światową. Brawo! Ale pewnie zaraz fiskus zacznie kombinować jakby zagarnąć większą część ich zysków.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki