REKLAMA

Dywersyfikacja linków SEO – co to oznacza?

2014-12-22 07:45
publikacja
2014-12-22 07:45
fot. thinkstock / Bankier.pl

Usługa, jaką jest pozycjonowanie, wymaga dużej precyzji i doświadczenia. Laik – jako że jego wiedza w tej dziedzinie jest ograniczona – może zupełnie nieświadomie podjąć kroki bardzo ryzykowne dla swojej witryny internetowej.


Dywersyfikacja linków SEO – co to oznacza? (thetaXstock)

Nie wystarczy bowiem zdobywać odnośników do strony www, trzeba też zwracać uwagę na ich pochodzenie, formę i jakość. Strategia budowania sieci linków jest złożona, jednak to ona jest kluczem do odniesienia sukcesu w pozycjonowaniu. W tym tekście chciałabym skupić się przede wszystkim na zagadnieniu dywersyfikacji linków SEO, ponieważ różnicując odnośniki prowadzące do strony, mamy szansę zająć lepsze pozycje na liście wyników wyszukiwania.

Jak różnicować linki zewnętrzne?

Co to znaczy dywersyfikacja linków SEO? Chodzi o zróżnicowanie odnośników prowadzących do strony docelowej. Wytłumaczę to na przykładzie. Wystarczy sobie wyobrazić, że mamy stronę www. Chcemy, żeby znalazła się wyżej na liście wyników wyszukiwania Google (to w końcu najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie), dlatego zdobywamy dla witryny linki w sztuczny sposób, np. dodajemy jej adres URL do katalogów branżowych. I to byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że po takim działaniu wszystkie (albo większość) linków kierujących do naszego serwisu będzie pochodziła z tego samego źródła. W „oczach” robotów wyszukiwarki wygląda to podejrzanie, dlatego nasz serwis jest narażony na niebezpieczeństwo – może nawet otrzymać karę. Jak tego uniknąć? Wystarczy zróżnicować źródła linków zewnętrznych (publikować odnośniki w różnorodnych miejscach sieci, jednak zawsze odznaczających się wysoką jakością).

Gdzie publikować linki?

W sieci znajduje się wiele miejsc, w których można umieszczać linki do stron www. Wśród najpopularniejszych warto wymienić:

  • katalogi branżowe,
  • katalogi tematyczne,
  • blogi – publikacja wpisów gościnnych oraz komentarzy,
  • portale branże/tematyczne/itp. – publikacja artykułów eksperckich (tzw. content marketing),
  • fora internetowe – najkorzystniejsze jest wypowiadanie się w roli eksperta.

To jednak nie koniec – linkami można wymienić się też ze znajomymi bądź współpracownikami (oczywiście w ramach rozsądku – zbyt duża ich liczba może wyglądać nienaturalnie i powodować kłopoty). Jest to bardzo dobry pomysł szczególnie na początku istnienia danej witryny, ponieważ pomaga zdobyć pierwszy ruch i zaprezentować się szerszej publiczności.

Nie można zapominać również o kanałach społecznościowych, chociaż w tym przypadku zdania ekspertów są podzielone – część twierdzi, że linki umieszczane w mediach społecznościowych nie mają żadnego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania (np. Google), inni natomiast zakładają, iż taki wpływ może mieć miejsce… Nikt jednak nie może zaprzeczyć, że social media skupiają wokół siebie bardzo duże społeczności. A to oznacza, że linki w nich publikowane mają szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, z czym wiąże się wzrost oglądalności danej strony, a także możliwość zyskania dodatkowego linka zewnętrznego. Mowa o sytuacji, w której jeden z internautów dostrzeże potencjał strony zauważonej np. na Facebooku i umieści  prowadzący do niej link we własnej witrynie.

Jak tworzyć treści odnośników?

Jeśli chodzi jednak o dywersyfikację linków SEO, to powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na miejsca ich publikacji, ale również na formę, w jakiej je tworzymy.

Pozycjonerzy wyróżniają kilka rodzajów linków zewnętrznych:

  • linki brandowe – treść linka jest jednocześnie nazwą firmy, np. Silence!;
  • tzw. linki exact match – czyli odnośniki, których treść składa się z pozycjonowanej frazy, np. jeśli firma zajmuje się sprzedażą nart, to treść prowadzącego do niej linka brzmi tak samo, jak jedno ze słów kluczowych, np. narty biegowe (trzeba jednak pamiętać, że tego typu linki są bardzo ryzykowne);
  • linki mieszane, czyli połączenie odnośników brandowych i exact match;
  • linki nawigujące, np. tutaj,
  • linki graficzne, (z alt tagiem lub bez)
  • linki do strony głównej,
  • linki do podstron.

To jednak nie jedyne rozróżnienie. Trzeba bowiem zwracać również uwagę na to, czy link opublikowany na danej stronie posiada znacznik nofollow (jest wiadomość dla robotów wyszukiwarek, żeby nie podążały za takim odnośnikiem). Jeśli tak, to ma on zdecydowanie mniejszy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania niż tzw. link follow (za którym boty podążają). Nie oznacza to jednak, że takich odnośników należy unikać. Jeśli bowiem dodamy kilka linków oznaczonych w ten sposób, będzie to wyglądało naturalnie, a jednocześnie zróżnicuje profile wszystkich odnośników prowadzących do naszej strony www.

Pozycjonowanie jako sztuka link buildingu

Dywersyfikacja linków SEO to nic innego jak różnicowanie odnośników opublikowanych w sieci i prowadzących do naszej strony www. Jest to niezwykle ważne zagadnienie, ponieważ największym błędem, jaki popełniają osoby niedoświadczone jest zdobywanie linków już na pierwszy rzut oka wyglądających nienaturalnie. Są to zarówno linki pochodzące z podobnych źródeł (np. wszystkie są umieszczane w katalogach branżowych albo wszystkie pochodzą z forów internetowych), jak i odnośniki o podobnym profilu, np. wszystkie w treści podają nazwę firmy.

Dzięki zróżnicowaniu poszczególnych linków, odnośniki wyglądają na bardziej naturalne, a to ma duże znaczenie dla robotów wyszukiwarek, które decydują o tym, jaką pozycję zajmie dana strona na liście wyników wyszukiwania. Jeśli więc dla nich odnośniki prowadzące do strony będą wyglądały naturalnie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że witryna zostanie uznana za bardziej wartościową od innych, a to oznacza, że ma szansę na zajęcie wyższego miejsca na liście wyszukiwania.

Pozycjonowanie można więc nazwać sztuką zdobywania linków, ponieważ nie każdy jest w stanie tak stworzyć strategię link buildingową, aby nie tylko wyglądała naturalnie, ale również żeby składające się na nią odnośniki niosły ze sobą odpowiednią dla wybranej strony www siłę. Warto o tym pamiętać.

Joanna Poczęsna

Źródło:
Tematy
Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~Tofi
Katalogi stron akceptują strony zarówno z https, jak i z http.

Katalog stron © 2002: https://katalog.mistrzu.com
PA54 DA45, TF39 CF49, DR62
Katalog stron © 2011: https://all8.pl
PA42 DA30, TF28 CF45, DR53
Katalog firm © 2011: https://info-firm.net
PA42 DA31, TF31 CF43, DR50
Katalog stron © 2010: https:
Katalogi stron akceptują strony zarówno z https, jak i z http.

Katalog stron © 2002: https://katalog.mistrzu.com
PA54 DA45, TF39 CF49, DR62
Katalog stron © 2011: https://all8.pl
PA42 DA30, TF28 CF45, DR53
Katalog firm © 2011: https://info-firm.net
PA42 DA31, TF31 CF43, DR50
Katalog stron © 2010: https://falco-jc.pl
PA42 DA31, TF29 CF46, DR54
Katalog firm © 2011: https://katalog-firmy.net
PA42 DA30, TF25 CF40, DR49
Katalog firm © 2012: https://infofresh.pl
PA38 DA26, TF18 CF42, DR49
Katalog stron © 2011: https://allie.pl
PA41 DA29, TF28 CF45, DR53
Katalog firm © 2014: https://www.bluen.pl
PA38 DA25, TF21 CF33, DR48
Katalog firm © 2012: https://katalog-firmy.biz
PA35 DA23, TF18 CF38, DR49
Katalog firm © 2015: http://az-net.pl
PA31 DA17, TF11 CF33, DR45
Katalog firm © 2015: http://novin.pl
PA34 DA21, TF17 CF33, DR46
Katalog firm © 2015: http://greenbrand.pl
PA31 DA18, TF18 CF31, DR45
Katalog stron © 2011: http://diament.allf.pl
PA34 DA23, TF16 CF32, DR45

Powiązane: SEO/SEM

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki